АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бизнесът не търси българската наука
Основното предизвикателство пред българската научна общност е да покаже на бизнеса какво с може да бъде полезна и кои могат да са пресечните точки на взаимодействие. Това е един от основните изводи от проучване на Алфа рисърч за българската наука и бизнеса.
То е проведено сред 76 фирми с над 100 души персонал и в 30 фирми, които са с персонал между 50 и 100 души. Всеки четвърти от големите играчи няма видимост да Българската наука, каза социологът Боряна Димитрова, управител на Алфа рисърч. Проучването бе представено на икономически форум "Бизнесът и българската наука. Инвестиции и сътрудничество". Агенция БГНЕС е медиен партньор на събитието. Към момента оценките за българската наука са силно противоречиви, а голяма част от представителите на средния и едър бизнес нямат мнение за качеството и постиженията на научните разработки. 54% от анкетираните са заявили, че не са сътрудничели по никакъв начин с научни институции. Най–голям процент от тях – 57% – казват, че не са имали нужда. 17% пък заявяват, че няма български разработки в областта, в която те работят. От 46-те процента, които са сътрудничели, най–голям е броят на фирмите, които казват, че са привличали за експерти български учени – 20%. 13% са инвестирали средства за разработки, 11% са използвали български научни разработки. Толкова е и процентът на фирмите, които помагали на млади учени и перспективни студенти.
Tweet |
|