EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Бизнесът чака добър сезон, липсват кадри

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бизнесът чака добър сезон, липсват кадри

mail14:13 | 26.01.2016прегледи 981 коментарикоментари 0


Необходимо е България да подобри присъствието си на европейските пазари. Това е мнението на председателя на Българската асоциация на туроператорите Светла Атанасова. Според нея трябва да се увеличат и полетите между Русия и България. Предстоящите туристически борси в чужбина ще очертаят по-ясна картина за следващата година:

Туристическият бранш се надява 2016 г. да е по-спокойна по отношение на бизнеса и туристите, които ще посещават България, както и предлагането. 2015 г. беше една много трудна година с много предизвикателства. 2016 г. започна не в най-добро отношение от страна на природата – сравнително топло време за месец януари. Въпреки всичко имаме по курортите добра снежна покривка. Ако падне още естествен сняг, ще бъде като природни условия много добре за зимните ни курорти.

Надяваме се, че като цяло ситуацията на европейските пазари, както и Русия, които също са традиционни за пазари, ще бъде по-добра за дестинация България за сравнение с 2015 г. Така, че сме оптимисти относно предстоящия туристически сезон – както зимния, така и летния.

Когато говорим за туристи, които идват в България от чужбина, едно от най-важните неща е транспортната достъпност на България. Естествено над 80% от туристите идват чрез самолет от авиокомпании. И особено важно за руския пазар е увеличаване на полетите между София-Москва и изобщо като цяло между България и Русия. Има ли повече полети, съвсем нормално е да имаме повече туристи. Като цяло България стои добре на руския пазар и мога да кажа, че съотношението цена-качество, разнообразие на предлагането също е добро в България.

Хотелиерите и ресторантьорите са оптимистично настроени за новата година да се намерят повече средства за външна и вътрешна реклама, потвърди пред БНР и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Да се увеличат нискотарифните полети и страната да има позитивно послание към света – върху това трябва да се работи през годината:

По предварителни резултати от колегите, които са по борсите и контакти, които имаме с наши партньори от другите страни,  чертаят добър сезон. Особено добре очаква да се представи зимният туризъм. И трите курорта са в прекрасни възможности за реализиране на добър резултат. Също така добри са новините и за летните записвания.

Колегите ми от морето, пък и от вътрешността, обещаха да търсят резерви. Всеки един турист, който посети тази година нашата страна да ползва бонус в рамките на 30 евро – това, което го правят нашите конкуренти от Турция, Гърция, Хърватска. Всеки хотелиер, който може, да даде бонус – може да бъде масаж, спа услуга, атракция, анимация.

Имаме голям проблем с кадрите, не можем да ги задържим. Има глад на добри професионалисти заради ниския стандарт. Обучавайки нашия персонал, след това те са примамени от западноевропейски партньори.

С преместването на концесионирането от министерството на регионалното развитие към министерството на туризма ще има категоризиране на плажовете, заяви още Рагин:

Всеки плаж, всяка местност трябва да бъде анкетирана индивидуално, за да не се получи обратната страна. Трябва да се балансира много внимателно. Тези плажове, които не са атрактивни, там вече с общината може да се търсят и безплатни чадъри. В момента тече диалог и се търсят най-добрите решения, които да са в полза хем на гостите, хем да се запази имиджа на тези курорти.

При категоризирането ще има таван на цените на чадърите и шезлонгите на плажа, допълни Благой Рагин.


Тагове: хотели, Рагин
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6239