АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Била и Кауфланд се борят с пластмасата
През 2021 година BILLA България предприе допълнителни стъпки в подкрепа на дългосрочната си стратегия за намаляване на количеството пластмаса и материали от изкуствени съединения. Търговската верига редуцира с 5% теглото на тарелките за месо собствено производство, което ще доведе до намаляване на пластмасата с 1,9 тона за период от 1 година.
Компанията разполага с 36 филиала с транжорни, които използват над 3 000 000 опаковки на годишна база. Eто защо, търговската верига насочи усилия към постепенното намаляване на опаковките и подобряване на техните екологични показатели. От 2020 година и благодарение на своите доставчици, BILLA въведе в употреба нови опаковки за месо със защитна атмосфера (MAP-опаковки), изработени от 90% рециклиран материал. В допълнение, в зона „Деликатеси“ веригата предлага на потребителите и дървени прибори за хранене от природосъобразен материал. Пластмасовите такива ще бъдат продавани до изчерпване на количествата като се планира въвеждането на прибори от алтернативни на пластмасата материали за многократна употреба.
„Осъзнаваме отговорността, която носим към околната среда и затова надграждаме усилията си в посока намаляване количеството продукти от пластмаса. Този стремеж се затвърди още през 2020 година, когато в 33 магазина от нашата мрежа въведохме регали за излагане на продукти, направени от алтернативни материали, а през летния период на настоящата година въведохме в търговските си обекти и торба за пазаруване от биопластмаса,“ сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Торбата за пазаруване от биопластмаса – компостируем материал, за който не са използвани невъзобновяеми ресурси, е пореден артикул, който BILLA въвежда в употреба. Веригата я предлага като алтернатива за своите клиенти, ангажирани с опазването на природата и нейните ресурси. Това е нова стъпка в същата посока, след въвеждането на 100% рециклируемата торба, изработена от над 80% рециклиран материал, през пролетта на настоящата година.
--------------------
Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, увеличава целта за включване на рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки продукти на компаниите от групата. След равносметка на напредъка по груповата REset Plastic* стратегия е решено тази цел да бъде увеличена от средно 20 до 25 на сто.
Изводите за напредъка са направени на база на публикувания през ноември доклад Global Commitment 2021 на фондация „Елън Макартър“. Инициативата цели преминаване към кръгова икономика, а групата Schwarz се присъедини към нея през 2018 година.
Равносметката на Schwarz отчита сериозни стъпки към постигане на амбициозните цели от REset Plastic стратегията. Серия от мерки са допринесли за това в опаковките на собствените марки продукти на компаниите от групата да се използва средно 13 процента по-малко пластмаса. Мерките включват отстраняване на пластмасата от опаковките, като например премахване на пластмасови капаци за еднократна употреба при млека и други напитки, замяна на пластмасови опаковки с хартиени, продажба на неопаковани плодове и зеленчуци, като към момента 57% от плодовете и зеленчуците във всички Kaufland държави са неопаковани.
Въпреки постигнатото дотук Schwarz продължава да намалява ползването на пластмаса навсякъде, където е възможно, като в същото време се фокусира върху насърчаването на кръговата икономика и свързаното с нея използване на рециклирани материали. Групата включва рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки продукти и предлага продукти, изработени изцяло от рециклиран материал.
На този фон Schwarz прави следваща крачка и увеличава целта за включване на рециклат до средно 25 на сто. Досега целта на групата беше за средно 20% рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки до 2025 година.
Tweet |
|