АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Биобензинът предизвика паника
Пускането на новия екологично чист бензин "Супер" с маркировка Е10 е предизвикал паника сред германските автомобилисти, съобщава ИТАР-ТАСС. Причината е, че според автомобилни асоциации в Германия новият вид гориво, който се продава вместо "Супер-95", не е подходящ за всички видове двигатели и може да предизвика повреди. Буквата "Е" в маркировката означава, че бензинът съдържа биодобавка във вид на етанол, по-скоро биоетанол - разновидност на спирта, който се произвежда от царевица, захарна тръстика, захарно цвекло и други растения с повишено съдържание на нишесте и захар. Цифрата 10 означава, че съдържанието на спирт достига 10 процента, което е два пъти повече, отколкото в популярния "Супер-95". Между другото, за много германци не са знаели, че техният любим, изчезващ от продажба, евтин "Супер-95", също е съдържал биоетанол. Малко автомобилисти в Германия знаят, че в ЕС чист бензин без примеси не е останал, посочва ИТАР-ТАСС. Повишаването на растителните съставки в бензина има екологична и икономическа цел. Супер Е10 трябва да даде своя принос в опазването на околната среда. При използването на биоетанол в бензина в атмосферата се отделят 50 до 80 процента по-малко въглероден диоксид, отколкото при работа на двигателя с обикновено гориво. Експертите от автомобилния отрасъл обаче предупреждават, че "Супер Е10" е пагубен за двигателя на всяка десета регистрирана в страната кола. Двигателите на автомобилите със стара модификация не могат да работят с новото гориво. Сред тях са автомобилите Opel модели Vectra, Zafira и Signum с двигатели 2,2-директ, автомобили Mitsubishi с двигатели GDI, всички модели Nissan и Citroen, произведени до 2000 година, даже Mercedes CLK 200 CGI и C 200 CGI, произведени през 2002-2005 година и много други. Етанолът ускорява износването на гумените и алуминиеви части на двигателя. "Супер Е10" е безопасен за BMW и Volkswagen, произведени след 2004 година. "Супер Е10" има още един недостатък. Тъй като неговата енергийна ефективност не е висока, разходът на биобензин е с 5 процента по-голям, отколкото на традиционен бензин
Tweet |
|