EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Биохрани и плодови вина - хит в „Изборът на потребителя“

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Биохрани и плодови вина - хит в „Изборът на потребителя“

mail12:10 | 23.02.2020прегледи 1885 коментарикоментари 0


Българинът  предпочита традиционни храни и напитки, но същевременно е отворен и за експерименти с вкуса – това показа конкурсът „Изборът на потребителя 2020“, който се проведе в рамките на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ в Международен панаир Пловдив. Състезаваха се 119 изделия,  оценени от близо 3000 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът  по хранителни технологии (УХТ).

            Бизнесът е настроен  експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти“.

            При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. В тази категория сред финалистите  има  три вида лютеница наред  с екзотична паста от черен трюфел.

            В категорията „Хляб и сладкарски изделия“ се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините – това е формулата  на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки  в мехур.

            В категориите „Кафе, чай, напитки“ и „Ядки и сушени плодове“  предпочитанията категорично са за биоизделия,  затова сред наградените са  био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло.

            Голямата изненада е в категория „Вино“, където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред победителите са боровинково вино,  череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти,  като гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки“ също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.

            Българите  вече обръщат голямо внимание  какво слагат на трапезата си, предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.

Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда – плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка. Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1802