АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Богатството не е успех, според българите
42% от българите смятат, че материалното богатство не е признак за успех. На същото мнение са 68% от испанците, 55% от американците, 45% от англичаните и едва 21% от ливанците. Това показват данните от представително международно проучване, направено от агенция Future Poll по поръчка на Johnnie Walker. Изследването е проведено през юли месец 2011 г., освен в България, в още 10 държави – Бразилия, Великобритания, Виетнам, Гърция, Испания, Китай, Ливан, САЩ, Тайланд и Южна Африка, сред население на възраст 25-45 години. Целта на проучването е да установи има ли промяна в съвременното схващане и символите на успеха. Според възприемането на материалните богатства като символ на успеха условно държавите в проучването могат да бъдат разделени в три групи.
За първата, в която попадат Китай, Тайланд, Ливан и Виетнам, успехът се измерва основно на базата на материалните богатства и с пълна сила важи твърдението „няма значение какво знаеш ти, важното е кого познаваш”. Във втората група, наречена „амбициозни алтруисти” влизат България, Гърция, Бразилия, САЩ, Южна Африка и Великобритания. За населението на тези държави материалното богатство също е от значение, но при тях във все по-голяма ценност се превръщат филантропията и междуличностните отношения. В трета група попада единствено Испания, където постиженията се измерват на базата на положителния ефект, който действията на хората оказват върху обществото.
Да си добър родител и да отглеждаш успешно децата си е главният индикатор за личен успех на българина (61% при осреднени 50% за цялата извадка). Почти всеки втори българин (47%) е по-склонен да създаде семейство, отколкото да стартира свой бизнес. Затова и за 72% от сънародниците ни най-голямото удовлетворение от живота е да знаят, че семейството им е осигурено за в бъдеще, при средно 58% за другите държави.
Финансовите проблеми (59%), икономиката на страната (52%) и безработицата (49%) са основните пречки за развитието на българина. Едновременно с това обаче 43% от сънародниците ни смятат, че навлизането на иновациите в ежедневието допринасят за личния успех на всеки. По този показател ни изпреварват единствено Китай с 48%, докато осреднените резултати за другите държави са далеч по-ниски – едва 29%.
Обобщените данни за 11 държави показват ясна тенденция към промяна на съвременното схващане за успеха и моделите на подражание. Ако преди за успели са възприемани богатите и известните, то сега модел на подражание са тези, които с делата си променят бизнеса, културата и обществото към по-добро. Затова и Johnnie Walker предизвиква българите с проекта Keep Walking да покажат подкрепата си за три иновативни идеи, всяка от които по различен начин показва как с действията си можем да допринесем за по-доброто бъдеще. Идеята, събрала най-много „крачки” на keepwalkingproject.com до 3-ти ноември ще бъде реализирана у нас през пролетта на 2012 година. Трите предложения на Johnnie Walker са:
Технологичният проект Pavegen
Pavegen е иновативно решение, което превръща кинетичната енергия в електрическа чрез специални плочки, които, поставени върху настилката на всяко оживено място в града, превръщат стъпките на хората в един неизчерпаем източник на електроенергия. Идеята на проекта Pavegen е да покаже на хората ролята, която могат да имат в алтернативните енергийни решения за техния град.
Арт проектът на Ze Frank
Автор на иновативния арт проект е американецът Ze Frank. Той ще визуализира гласа на обществото по даден провокативен въпрос, като изгради огромна арт инсталация, съставена от лицата и мненията на хората.
Бизнес проектът Hub Culture
Целта на проекта Hub Culture е да насърчи предприемачеството. Той представлява семинар, в който лектори и консултанти ще са едни от най-добрите чуждестранни и български специалисти в различни области. Целта на Hub Culture е всеки, който го посети с идея за собствен бизнес, да си тръгне с готов бизнес план.
Tweet |
|