EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Борбата на Виена с трафика

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Борбата на Виена с трафика

mail15:40 | 28.07.2010прегледи 647 коментарикоментари 0


Тази година Виена остана за трети пореден път градът, който предлага най-добро качество на живота според проучване на американската консултантска компания «Мърсър». Една от причините за първото място в класацията е наличието на малкото автомобилни задръствания в града.
Днес във Виена има над 1200 пътни светлинни сигнални устройства. Около 95% от тях се управляват и координират от пуснатата в действие на 10 май 1990 г. модерна Централа за управление натрафика. Всъщност централа за управление на транспорта съществува от 1962 г. и тогава обхваща 10 сфетофарни системи в района на Шотентор. Същевременно в централата започват да функционират и три камери. През 1970 г. във Виена има 448 светофарни уредби, от които 130 се координират от централата. В днешния си вид системата функционира от 1990 г.
Амбициозно и изискващо много усилия начинание за управление на трафика в града се осъществява през цялото денонощие от транпортния отдел на полицията.
Уличните светофари са свързани с автономна кабелна мрежа с компютрите на транспортната централа. Така светофарите се управляват от компютрите. Наблюдават се фунциите и техническото състояние на светофарите. Всякакви повреди в устройствата, лампите или мрежата се забелязват незабавно.
От друга срана посредством видеокамери се наблюдава трафика на особено важни кръстовища. При необходимост чрез включването на специална програма в диспечерския пункт може да се осъществи намеса в регулирането на движението, за да се оптимизира трафикът.
От 1994 г. в системата за наблюдение са включени и околовръстните магистрали. Тогава на 12 възлови точки са монтирани камери, които променят позицията си и са снабдени с функция за увеличаване на картината. В случай на задръстване, на катастрофа или друг пътен инцидент в централата за управление може веднага да се предприемат действия за отклоняване и пренасочване на автомобилния поток. Същевременно по радио ORF непрекъснато се подават съобщения до водачите.
Чрез оптимизацията на работата на сфетофарите се постигат няколко ефекта, които облекчават движението в града. Регулира се дължината на задръстванията, координира се продължителността на светлинния сигнал, регулира се потока на превозни средства, като при това се държи сметка за натовареността на дадената пътна артерия, координацията с други институции и сигурността на движението.
"Зелената вълна" е само един от примерите за координирането на светофарите - чрез нея се постига постоянно движение на транспортния поток. "Зелената вълна" дава възможност на автомобилите да преминават през множество кръстовища без да спират, ако поддържат определена скорост. Предимствата са намаляването на времето за превоз, подобряване на комфорта на пътуващите, намаляване на разхода на гориво и положителен ефект върху околната среда, увеличаване на сигурността на пътя, обвързване на пътния поток с движение по основни пътни артерии и разтоварване по този начин на страничните улици. "Зелената светлина" не функционира, когато се стигне до задръстване, не се спазва препоръчителната скорост или се налага ръчно управление на фазите на сфетофарите.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg