EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Борисов за кучетата, магистралите и лобизма

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Борисов за кучетата, магистралите и лобизма

mail17:20 | 01.07.2011прегледи 1130 коментарикоментари 1


На последното заседание на МС министър Росен Плевнелиев съобщава, че ЕК е излязла с разширената TEN-T мрежа, в която „всички магистрали, всички скоростни пътища са вече европейски приоритети. Елементарната сметка е, че добавяме „Хемус”, която беше забравена 20 години от правителствата. Това са проекти за 3 милиарда и отгоре, които получават европейска перспектива.”, казва Плевнелиев.
БОЙКО БОРИСОВ: ..... Дянков беше с мен през цялото време в Созопол, цял площад народ спонтанно се събрал – ние там нямаме кмет, нямаме организация. Спонтанно стотици хора, тичат, пипат ме, снимат се, тридесет-четиридесет минути не мога да изляза от църквата, за да стигна до колата, за да отидем на следващото място. И те измислят. Една жена дойде да се снима с куче, сигурно 50-60 годишно семейство бяха, с куче. И завидях, че кучето е кротко. Изсмукват от пръстите, че съм нарекъл народа куче. Представяте ли си какви манипулации, какво чудо! Три партии с декларации излизат. И да ги пита човек, ако са отговорни политици, ако не бяхме ние, как щяха да се справят с кризата? Орешарски ги беше излъгал, по-точно Орешарски си беше затраял, но има доблестта и ние му благодарим за това, че дойде в Министерството на финансите при мен и Дянков и каза – да, над половин милиард са се потопили в деня, в който ние взехме властта. Ами как щеше Станишев да го обясни, ако му бях оставил властта, сиреч малцинство сме? И затова всички тичаха в парламента – Яне, Костов, Волен, Мартин, подкрепяме ГЕРБ да направи правителство. Ако не бяхме направили правителство, държавата щеше да е под водата сега. Само че на Гърция има кой да й помага, защото е в еврозоната, защото години наред Шести американски флот беше в Гърция, затова американците веднага им свалиха визите в кризата, за да покажат отношение. На България нямаше кой да й помогне ей толкова да направи. А и сме го играли това 1996 година, когато девалвира левът.
Това са безотговорни хора. Ако днес им дам властта, даде оставка кабинетът, как ще си направят правителство без нас? Как ще се съберат по 2, 3, 5 – 10%? Как ще го направят? Или ще има от всички партии по двама-трима министри? Как ще работят? Ако малко имат отговорност, ще кажат – да, в тази ситуация, ако го направим, ще стане и политическа криза. А целта каква им е? Ако пак ние сме първи, само че тук да ни вкарат четири-пет министри от другите партии, през които лобизъм да тръгне във всяка една посока. Аз не знам лобистки интерес да е минал през това правителство. Гледам тази карта, но много ситно е написана.
РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: „Хемус” не беше, вече е европейски приоритет.
БОЙКО БОРИСОВ: Колеги, „Хемус” – от София до Варна има вече гарантирана магистрала.
РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Варна – Дуранкулак, Констанца, вече е европейски приоритет.
Русе – Шумен – не беше. Продължаваме надолу, Пловдив беше само до Асеновград. Сега е до Гърция. Цялата Родопска част на България се отваря – скоростен път в четири ленти. И, господин премиер, най-интересната тема, това, което се наричаше магистрала „Рила”, не беше европейски проект, искаха да го направят публично-частно партньорство, супер важно е за цяла София, това вече е европейски приоритет – скоростен път „Рила”. Всичко, което поискахме, от първото до последното.
Коридор 4 – Видин – София – скоростен път, Враца – Монтана, Ботевград – европейски приоритет. Магистрала „Струма” освен че вече е част от новата актуализирана разширена европейска мрежа, но „Струма” ще бъде част от самото нейно ядро, 30-те най-приоритетни проекта на Европа. Това е връзката коридор №9, също много важно, Русе – Велико Търново, тунелът под Шипка, гарантиран европейски приоритет, Стара Загора, и излизаме тук на Александруполис. Това е гръцката магистрала, но прави връзката с „Марица”.
БОЙКО БОРИСОВ: До къде стигна „Марица”?
РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Чакаме обжалването да мине. Трябваше в началото на юли да правим копките, ще има месец закъснение. По-добре така, за да сме сигурни, да се спазят законовите процедури.
БОЙКО БОРИСОВ: Това искам да го увеличиш в размер колкото прозорец, да си го закача в кабинета, и ще раздадеш на всички министри да си сложат по една такава карта в кабинета и в парламента във всички стаи на ГЕРБ, плюс на всички областните управители и изпрати на всички кметове в големите градове. Защото това прави България вече различна държава след няколко години. Каквото искат да приказват в парламента опозиционерите, това е мечтата на българите. Бъдете сигурни. Държавата, когато ги има тези неща, а това в рамките на една-две до десет години за най-големите, имам предвид „Хемус”, ще станат факт. Още днес ги искам, за да си ги гледам. Ще минат години – 10, 15, 20, и хората като минат покрай Спортната зала, като минат покрай метрото, като минат по магистралите, ще кажат – добре, че бяха тези куражлии тогава и удържаха на тези гнусни, на тези гадни атаки и си изхабиха нервите, но ни оставиха направено. Народът е признателен, малко по-късно обикновено признава, но бъдете сигурни.

 

 


 


 
Коментари
 
Pier - 03-07-2011 г. 13:41:49

Аз се радвам на успехите на правителството и го подкрепям,само едно не мога да проумея ,защо не се ангажират повече фирми в изграждането на лотовете.Все още има читави пътно-строителни фирми но ако не се ангажират участта им е съвсем ясна!Участието на повече изпълнители ще съкрати сроковете за пускане в експлоатация!

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6192