АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Борисов обеща 7 магистрали
България ще има седем автомагистрали - три ще построим през този мандат на правителството, а през следващия още четири. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при откриването на строежа на четвъртия участък на АМ "Тракия" край Ямбол.
Сега се проектират, а през 2014 година ще започне изграждането на магистралите "Черно море" и "Струма", допълни той.
Въпреки сключения договор с консорциум "Тракия 4" с краен срок февруари 2013, аз се надявам компаниите да направят всичко възможно през юни 2012 година да отиваме на море по готовата
магистрала, каза Борисов.
На откриването присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов, областните управители на Ямбол, Сливен и Бургас и кметове на общини.
Лот 4 на АМ “Тракия”, обхващащ отсечката от Ямбол до Карнобат, e с обща дължина 49,8 км (от км 276+200 до км 325+280). Цената на строежа на последния, най-дълъг участък от магистралата, е 174 705 600 лв. и се съфинансирана от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г.
Изпълнител на обекта е сдружение „ТРАКИЯ IV” ДЗЗД, с водещ партньор “Холдинг Пътища” АД. Строителният надзор ще се изпълнява от “План инвест - Пловдивинвест – ЛОТ 4” ДЗЗД и е на стоиност 812 000 лв.
Със старта на строителството на последния участък от магистрала “Тракия”, правителството дава ясен сигнал, че изпълнява поетия ангажимент за доизграждане на автомагистралната мрежа в България, подчертават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Модернизирането на пътната инфраструктурата е от особено значение за цялостното икономическото развитие на страната ни и подобряване на инвестиционния климат.
На 12 ноември 2009 г. министър Росен Плевнелиев обяви старта на тръжната процедура за избор на изпълнител на ЛОТ 2 от автомагистрала “Тракия”. 11 месеца по-късно в строителство са всички участъци от магистралата с обща дължина 115,9 км. Окончателното завършване и въвеждане в експлоатация на АМ “Тракия” в цялата й дължина ще бъде през 2012 г.
Целта на най-мащабния пътен проект - автомагистрала “Тракия”, която е част от общоевропейския транспортен коридор № VІІІ, е да осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас. Нейното изграждане е приоритетен инфраструктурен проект с национално и международно значение.
По- рано през деня премиерът Бойко Борисов коментира проблемите около завършването на магистрала „Люлин”. По неговите думи най-критичен за завършването на магистрала „Люлин” е пътен възел „Даскалово”, където има 70-дневно закъснение в графика. На пътен възел „Даскалово” в момента са ангажирани 400 строители, заяви премиерът по време на инспекцията на участъка от магистралата, предаде агенция Фокус.
Критично е завършването в срок и на тунел 3 на магистралата, както и около 20-метров участък, в който трябва да се внимава да не се получи ефект на слягане. Темповете на изграждането на пътната мрежа са ускорени, но това, което се констатира в момента, е, че трябва да се работи още повече бързо. По график „Мапа Дженгиз” трябва да приключи магистралата до края на годината. Ако бъдат положени изключителни усилия, от турската фирма все още могат да се справят с графика, смятат от изпълнителната власт. Тунелите 1 и 2 на „Люлин” ще бъдат приключени със сигурност до края на годината на биндер, т.е. не на окончателен слой асфалт, което позволява пускането на коли.
Досега за разплатени 107 млн. евро, а са изпълнени 121 млн. евро. Предполага се, че през октомври и ноември строителите могат да извършва дейности за по 7 млн. евро месечно. Затова се констатира, че има шанс да не се влезе в хипотезата на загуба на средства. Всичко обаче зависи от денонощния труд, за да може постигнатите темпове да се запазят, обясни регионалният министър Росен Плевнелиев. От фирмата-изпълнител заявиха, че за да се навакса закъснението, са наети два нови подизпълнителя преди две седмици. От фирмата са обещали на правителството, че ще завършат пътен възел „Даскалово” в края на октомври на биндер, което означава, че износващият слой ще бъде поставен едва следващата година.
В инспекцията се включи и Клаус Щоле, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Tweet |
|