АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Борисов: Плащаме 10 човека да се возят в един влак
Всички данъкоплатци плащаме за това 10 човека да се возят в един влак, това може да го прави и друг вид транспорт, коментира премиерът Борисов в парламента по повод спирането на десетки влагове. Той добави, че най-малко 1.5 млрд.лв. трябват за БДЖ, за да бъдат решени проблемите на железницата. Той е възложил на финансовия министър Горанов и на транспортния Московски да разговарят със синдикатите и браншовите организации. „Няма място, където да позволя да останат без транспорт хората. Ако някъде трябва да се редуцира броят на влаковете или да бъдат по-нарядко, ще бъде направено,” заяви Борисов.
Твърденията на опозицията за спестени 40 млн. лв. в БДЖ всъщност са 15 млн. лв. оперативна загуба на дружеството към момента и 25 млн. лв. за ремонт на подвижния състав. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на днешното правителствено заседание, съобщиха от правителствената пресслужба.
При обсъждането на темата той посочи, че има предписание за спиране на 32 локомотива, защото не са ремонтирани и са опасни за хората. Московски подчерта, че въпреки разреждането на движението на влаковете, няма дестинация, която да е останала без железопътен транспорт.
"Миналата година дружеството е на 15 милиона оперативна загуба, може и повече да стане, защото още не са готови пълните разчети, и 25 милиона неремонтиран подвижен състав, за което в момента аз имам предписание цялата серия 32 локомотива да ги спра от движение, защото вече са опасни, хора могат да загинат. Това ще го направя. Там са им 40-те милиона, които твърдят, че са ги спестили: в оперативна загуба 15 милиона на дружеството към днешна дата и 25 милиона неизвършени ремонти. Така че, ако това е влизане в рамките на 140 милиона, мога и аз да го направя – догодина ще е 30 милиона оперативната загуба и 50 милиона неремонтиран подвижен състав, което са глупости общо взето.
Мутафчиев да заповяда, днес ще му разпиша заповед за управител, да управлява "Пътнически превози", да се вмести в този бюджет и щом успее, да му е честито", заявява по време на заседанието на МС Московски.
"Тези 40 милиона, между другото, са едни хипотетични пари, които не съществуват към днешна дата, дори да са разписани в бюджета, защото те са държавна помощ и докато Брюксел не разреши нотификация, ги няма. Ако ги има, дайте ми ги днес. Преведете ми днес държавната помощ 40 милиона. Аз твърдя, че ги няма", уточнява Московски.
Борисов разпорежда да се срещнат със синдикатите и с железничарите. "Действително има влакове, които возят по пет-шест човека, а сто тона ги разкарват напред-назад. Алтернативен транспорт, ако има, ще е по-евтино или съответно има места, където трябва да се разредят. Линия по линия гледайте, защото много е лесно така да се изказваш, да кажеш "свикнали сме да има влакове". Между другото, аз и за Банкя като го гледам, вътре има не повече от 10-15 души и пътуват непрекъснато", подчертава Борисов.
Това да обясня – никъде няма направления, дестинации, където да липсва железопътен транспорт. Има разреждане, има намаляване на броя на движещите се влакове, но никъде няма изключване, въобще да няма влакове. Сега, ОК, вероятно ще има неудобство в някакъв момент, тъй като има прекачване, има довеждащ транспорт до по-големите гари. Съжалявам, просто аз се вмествам като ръководител и мениджър в тези 140 милиона. Това мога да направя, отбелязва Московски.
Както е известно от 12 януари БДЖ спира от движение 38 влака. Беше оповестен окончателният списък с композициите, които отпадат от разписанието от понеделник.
Враца - Плевен, София - Карлово, Карлово – Сливен, а също и Стара Загора – Сливен, Горна Оряховица – Стара Загора и Видин-Мездра са част от композициите, които спират от движение от понеделник. 38 влака падат от разписанието, а други 10 ще се движат, но със съкратен маршрут. От БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени, и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт. От 1-ви февруари ще бъдат спрени още 90 влака, но тепърва ще се решава по кои линии. Съкращаването на влакове ще доведе и до съкращение на служители. Синдикатите са категорични, че няма да допуснат масови уволнения на железничари, както се случи в края на 2011г. и са готови отново да стигнат до национална стачка. Преговори между социалните партньори и ръководството на БДЖ ще има следващата седмица.
Tweet |
|