АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Борисов пътува с нова метролиния
16:20 | 25.01.2012 1439 коментари 0
Софийският кмет Йорданка Фандъкова, министри и премиерът Борисов пропътуваха днес метро участъка от бул. „Княгиня Мария Луиза” до х-л „Хемус” и видяха новопостроеното трасе и новите метростанции по направлението. Участъкът е част от Етап 1 (надлез Надежда – бул. Черни връх) на проекта за разширение на столичното метро, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт”. Той е с дължина 6,5 км и обхваща 7 метростанции.
„Благодарение на метрото спестяваме около 130 000 часа от пътувания в градския транспорт на пътниците, с 20 % се намалява шумът, трафикът се редуцира.”, заяви Борисов след като инспектира изпълнението на строителната програма за реализация на „Проекта за разширение на метрото в София”, включен в ОП ”Транспорт”. „Работим с ЕК и това настина е един добър проект. В историята на нашата страна това е най-големият проект. Метрото е едно изключително важно съоръжение, с което човек може да стигне до определено място само за минути, докато, ако пътува с автомобил – това ще му коства много повече време”, категоричен е премиерът. По думите му правителството цели да направи всичко възможно, за да стимулира гражданите да използват този вид транспорт. В ОП ”Транспорт” с местно съфинансиране са включени три участъка от метрото, обособени в два етапа на Проекта за разширение на метрото в София. Етап І включва централното трасе от втория метродиаметър: „Надлез Надежда- Централна ж.п. гара - Лъвов мост- пл. Св.Неделя-НДК - бул.Черни връх” финансиран с безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие в размер на 157 млн.евро и с местно съфинансиране. Етап ІІ включва два лота: Лот 1-участък „ж.к.Обеля-ж.к.Надежда-Надлез Надежда” от втори метродиаметър и Лот 2- участък „ж.к.Младост І-ж.к.Младост ІІІ-бул.Цариградско шосе” от първи метродиаметър, финансирани с безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд в размер на 200 млн.евро с местно съфинансиране чрез заем от ЕИБ. Етап І на „Проекта за разширението на метрото” от ОП ”Транспорт” е включен участъкът „Надлез Надежда-пл.Св.Неделя-кв.Лозенец” с дължина 6,5 км. и 7 метростанции и два подземни паркинга за 800 коли. Срокът на строителство е 45 месеца. Началото на строителството е започнало през 2009 г. и трябва да завърши през август месец 2012 г. До месец януари 2012г са изпълнени основните конструкции на седемте метростанции. През първата половина на 2011 г. и на 01.09.2001г. са завършени двупътните тунели, изграждани съответно по Нов австрийски тунелен метод под бул.”Черни връх” и по щитов метод с немска машина в участъка „Надлез Надежда-бул.Патриарх Евтимий”. Участъкът „ ж.к.Обеля-ж.к.Надежда - Надлез Надежда” е включен в Етап ІІ на Проекта за разширение на метрото, включен в ОП ”Транспорт”. Той е с дължина 4,2 км. и 4 метростанции. Започва да се изгражда през първата половина на 2010г. и трябва да приключи до края на месец август 2012г. Част от трасето с дължина 1,3 км. между станция „Обеля” и бул. „Ломско шосе” и първата станция от участъка са надземни на естакада, а останалата част от 2,9 км. с 3 метростанции е подземна, като до станцията на ул. „Бели Дунав” под бул. „Ломско шосе” се изгражда буферен подземен паркинг с капацитет 600 коли. Изцяло са изпълнени конструкциите на подземните метростанции и е изпълнена носещата конструкция на надземната метростанция на бул.Ломско шосе. В напреднал етап на изпълнение са довършителните работи на две от метростанциите- „Надежда” и „Хан Кубрат”. На другите две метростанции тези работи са в начална фаза на изпълнение. Завършени са инженерните мрежи по дължината на бул.Ломско шосе- водопроводи, канали, улично осветление, тръбни мрежи и други. Въздушното захранване на имотите по цялата дължина на булеварда е заменено с подземно. Изграден е бул.Ломско шосе от ул.Бели Дунав до Надлез Надежда”” с по три ленти в двете посоки, като по две са за автомобилно движение, една за надлъжно паркиране и една за велоалея. На метростанциите се изграждат паркинги за велосипеди. Започнато е изпълнението на пътните работи на бул.Ломско шосе от ул.Бели Дунав до ж.к.Обеля. Общото изпълнение на строителството на участъка е около 84%. Участъкът „ж.к. Младост І- ж.к.Младост ІІІ- бул.Царирадско шосе”, представляващ част от трасето „ж.к.Младост –ж.к.Дружба-Летище” е обособен като Лот 2 на Етап ІІ от Проекта за разширение на метрото. Той е с дължина 2,2,км. и 0,4 км. за голям буферен паркинг под бул. „Цариградско шосе” за 1300 автомобила. Има 2 метростанции- „Младсот ІІІ”, която е с 100% завършени конструкции и над 65% архитектурни работи и метростанция „Цариградско шосе”, също с 100% завършени конструкции и начало на изпълнение на довършителните работи. Двупътните тунели в целия участък са изцяло завършени и е започнат монтаж на оборудване по част електро, ескалатори и асансьори Срокът на строителство е 36 месеца считано от месец март 2009г. Завършването на участъка е предвидено за месец май 2012г. Строителството се движи в график, като има незначително изпреварване на отделни подобекти. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ за двата лота на Етап ІІ на проекта възлиза на 200 млн.евро. След завършването на изброените участъци на метрото през 2012г. дължината на линиите му ще достигне 31км. с 27 метростанции.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg