EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Бранд България или бранд Киргизстан?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бранд България или бранд Киргизстан?

mail10:00 | 13.02.2013прегледи 2316 коментарикоментари 0


Данаил Алеков

Скандалите около логото на бранд България продължават, след като днес в социалните мрежи потребителите усилено търсеха разликата между логото на бранд България и това на Киргизстан. Основните мотиви на киргизкото лого са 10 на брой, сред които: слънце; алпинизъм; екология; гори; море; фолклор и други. В центъра на националното лого на България е слънцето, а самото лого включва 10 под-бранда, като: планински и ски ваканции; еко и селски почивки; културен туризъм и други, според информация на Публисис Кънсалтънтс МАРК.
Една от разликите в изработката на новото лого е цената на кампанията. Консорциумът „Обединение за бранд България“ (съставен от фирмите „Прагматика“ ООД и „Публисис“ АД ) спечели обществената поръчка за логото с оферта от 1 348 000 лева. За сравнение, самата изработка на логото на Киргизстан струва €543 евро, а за цялата кампания са отделени €6000. За изработката на киргизкото лого е проведен отворен конкурс с 20 участника и 90 скици, като комисия от 3 министерства е следила изпълнението на проекта (виж видеото за повече информация). Логото на Киргизстан е със английски, руски и киргизки слоган „So much to Discover!”, „Страна открытий!” и „Ушунчалык коп ачылыштар!”.

Кое е първо?
Публикация на киргизкия вестник „Вечерний Бишкек” от края на месец август  съобщава, че Туристическата асоциация официално е избрала логото на Киргизстан. Същият месец започва изработката на българското лого, като официалния край на кампанията е през ноември. Логото е представено на 17 януари
В началото на 2010 г. една от фирмите, които участват в консорциум „Обединение за бранд България“ - „Публисис“ АД, е глобена със 172 000 лв. заради заблуждаваща реклама на чипсове и ядки „Интерснак България“. Тогава Комисията за защита на конкуренцията установи че ядките не са български и дори не се произвеждат у нас, въпреки слогана „От нашето по-хубаво няма“.


 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg