АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бранд България няма все още
Марката "България" има конкретни продукти, които искаме да продаваме - например
туризъм, културно наследство. България е и инвестиционна дестинация, но е добре това да не се рекламира масово, а да се работи с конкретни потенциални инвеститори, каза по време на форума "Брандинг България" икономическият министър Трайчо Трайков.
България трябва да положи усилия да си създаде добър имидж, каза в лекцията си на форума Саймън Анхолт - правителствен съветник и водещ експерт по въпросите на националната идентичност и репутация. Когато си купуваш бира от магазина избираш между няколко марки, но когато избираш между страни, които да посетиш, избираш между 200 и повече страни. Това прави много трудно изработването на бранд на една страна, отбеляза Анхолт.
Той посочи, че по-големите страни вече са си изградили определен имидж, който е обобщаващ и повърхностен, но хората свързват дадена страна с определено понятие - например Швеция се свързва със сексапил, Франция - с хубавата храна и с изкуството, и т. н. Правителствата харчат милиони, за да убедят хората, че страната им е страхотна, но имиджът на една държава се изгражда от непрекъснати позитивни сигнали за нея, а не от самото говорене, смята Анхолт.
Когато се каже "Италия", е достатъчно само да се поканят туристите да посетят тази страна и те са готови да тръгнат, докато ако искате хората да дойдат в България, ще трябва да се поработи доста повече, заяви световният експерт.
Tweet |
|