АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Британците пазаруват най-много онлайн
Нов доклад на "Колиърс интернешънъл" (Colliers International) сочи, че британците пазаруват най-много онлайн, в сравнение с която и да е друга европейска държава, а като цяло потребителското поведение в световен мащаб запазва своите местни специфики. Това се посочва в съобщение на компанията до БТА.
Европейският пазар, на който онлайн търговията е най-силно застъпена, е Обединеното кралство, където сделките възлизат на около 130 млрд. британски лири годишно. Британците са сред потребителите, които демонстрират най-голяма техническа грамотност, като от 78 на сто интернет потребители над 65 на сто пазаруват онлайн. За разлика от тях други страни показват по-бавни темпове на възприемане на този тип шопинг. Италианците са сред най-малко предпочитащите го в Западна Европа. 68 на сто от тях имат достъп до интернет, от които само 26 на сто пазаруват онлайн.
Пол Собър, директор "Търговски площи", "Колиърс EMEA", коментира: "В ерата на глобализацията е съвсем естествено да се счита, че пазаруването все повече се превръща в хомогенен процес. Въпреки това, както показва и проучването ни, начините, по които хората пазаруват и извършват плащания, остават различни и често изненадващи. Тези тенденции имат важно значение за търговците и за собствениците на търговски площи. Докато разрастването на интернет търговията демотивира някои търговци да разширяват мрежата си от магазини, то някои онлайн брандове, започват да търсят площи и складове, които да ги подпомогнат при изпълнението на поръчки", се допълва в съобщението.
Докладът изследва и предпочитанията на купувачите към определени типове разплащания в различните държави по света.
Кешовите разплащания остават най-разпространени в Китай, Русия, Испания, Германия, Полша и Италия. В нито една европейска държава не се използват толкова чекове, колкото във Франция, а холандците и шведите бавно преминават към пълно изключване на плащанията в брой. Те предпочитат и технологични платформи като iDEAL и Swish; шведска апликация, която е създадена да улесни приятели да си поделят сметката в ресторанта, и към момента се използва от над 50 на сто от населението на държавата.
Делът на трансграничните онлайн транзакции нараства бързо, като потребителите постепенно започват да се чувстват по-сигурни при пазаруване през чужди уебсайтове. Търговците приемат различни методи на плащане, за да си осигурят по-големи продажби и са склонни да правят доставки до почти всяка част на света. Обединеното кралство, САЩ, Китай и Германия са пазарите, които реализират най-големия износ в резултат на онлайн поръчки. До 2020 г. 45 на сто от онлайн потребителите ще пазаруват от други държави. Стойността на този вид продажби се очаква да нарасне от 230 млрд. долара през 2014 г. до 1 трилион през 2020 година.
Други основни изводи от доклада на "Колиърс":
- Германия, Испания и Полша са най-бързо ориентиращите се към онлайн търговия държави в Европа.
- 29 на сто от онлайн продажбите в Обединеното кралство са реализирани през мобилни устройства през 2015 година. От марката "Маркс енд Спенсър" (Marks & Spencer) споделят, че посещенията на техния уебсайт през мобилен телефон са се увеличили от 7 млн. през 2012 г до 80 млн. през настоящата година.
- Въпреки големия брой собственици на мобилни телефони в Полша, Русия и Италия, използването на такива устройства за онлайн транзакции е ограничено.
- Купувачите в Обединеното кралство харесват да пазаруват от международни онлайн платформи, като 56 на сто са направили покупки от Китай и САЩ.
- Една четвърт от онлайн поръчките в Русия са от международни сайтове, а 80 на сто от тях са китайски.
Пол Собър казва: "Промените в начина на пазаруване, демографската урбанизация и навлизането на технологиите преструктурират поведението на потребителите. Къде, какво и как се пазарува, както и начинът на плащане се влияят в голяма степен от развитието на технологиите и интернет. Разбирането на психологията на купувачите на всеки от пазарите е важно не само за местните търговци, но и за международните брандове."
"Колиърс интернешънъл" е водеща международни компании за услуги в сферата на недвижимите имоти с 16,300 служители в над 502 офиса в 67 страни. В България компанията работи от 1991 година.
Tweet |
|