EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Брюксел "цялостно" да анализира спасителната операция на Опел

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Брюксел "цялостно" да анализира спасителната операция на Опел

mail13:39 | 15.06.2009прегледи 970 коментарикоментари 0


Gv1Еврокомисарят за предприемачеството и промишлеността Гюнтер Ферхойген призовава за "цялостен анализ" на спасителната операция за автомобилостроителната компания Opel, която според него силно облагодетелства Русия, съобщи в днешното си издание германският вестник "Ди велт", цитиран от Франс прес.
"Европейската комисия не трябва автоматично да оставя да се задейства подобна идея, необходим е основен анализ", и то най-вече, за да се разбере "дали избраната схема предлага наистина трайна гаранция, че предприятието ще оцелее и ще бъде конкурентоспособно", посочва Ферхойген, цитиран от "Ди велт".
Американската компания General Motors и Берлин постигнаха съгласие в края на май австрийско-канадската група за производство на автомобилни части Magna да влезе в капитала на Опел с 20 процента, Дженерал мотърс да има 35 на сто, 10 на сто да бъдат за служителите на Опел и 35 на сто да бъдат поети от руската Сбербанк, но засега няма окончателно споразумение.
"След като досега не се е намерил нито един инвеститор в цял свят, който да продължи дейностите на General Motors Europe без никаква държавна помощ, това показва, че рискът за предприятие е много голям", допълва еврокомисарят за предприемачеството и промишлеността.
"Единствените, които съзират само относително слаб риск, за да участват в капитала на Дженерал мотърс Юръп, са руснаците.
Те ще спечелят достъп до най-съвременните технологии и след това могат да изградят своя собствена автомобилна индустрия, която може да изнася продукцията си", заключава Ферхойген.
"В крайна сметка 35 на сто от капитала трябва да станат собственост на правителствата на Русия и САЩ, 20 на сто да бъдат за производителя на автомобилни части, който в последствие няма да бъде само доставчик на европейските автомобилостроителни групи, а ще стане вече конкурент", допълва Ферхойген.
"Ще трябва да допуснем, че при това положение ключовите решения за компанията няма да могат да се вземат без съгласието на правителството в Москва и във Вашингтон", заключава еврокомисарят за предприемачеството и промишлеността, цитиран от Франс прес.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg