АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бунев: Повече товари и пътници изходът за БДЖ
Основната работа на БДЖ е да превозва пътници и товари и те не я изпълняват, смята Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железничари към КНСБ. В интервю за БТА той каза, че това е проблем на мениджмънта на железницата. Заради липса на вагони за първото полугодие на 2012 г. холдингът има 20 млн. лева пропуснати ползи, твърди Бунев. Синдикалистите определят решението за възобновяване на инвестицията за БДЖ като най-благоприятния за нея вариант и не се безпокоят от сделката с имотите на превозвача. Причината е, че на финансовото министерство ще бъдат прехвърлени само бази, които не са ипотекирани, а тези, които на практика се ползват, са ипотекирани, каза Бунев. Според Бунев няма държавна политика за железницата у нас. По-добрият вариант е в БДЖ да се направят необходимите инвестиции от държавата, както това става в метрото чрез еврофондовете, смята той. Това постепенно ще увеличи собствените приходи на железницата, а с това и необходимостта държавата да налива пари в нея.
По думите му, решението от понеделник - да няма съкращаване на влакове и персонал в БДЖ, както и за възстановяване на субсидията от 14 млн. лева, е най-благоприятният възможен изход за железницата. Според Бунев обаче друго буди недоумение. „Министър Симеон Дянков пое изцяло отговорността върху себе си, а той беше дал определена задача - да се увеличат приходите и да се намалят разходите на дружеството. Не видях никакви конкретни мерки в тази посока, които да са представени от мениджмънта. Нещо повече - резултатите, представени от тях за първите шест месеца на годината, са плачевни”, посочва синдикалистът.
По бизнес план за първото шестмесечие на 2012 г. "БДЖ - Товарни превози" трябваше да превози 5 651 000 тона. През периода на 2011 г. са превозени 5 826 000 тона. Отчетните данни на дружеството обаче показват, че за първите шест месеца на тази година са превозени 4 728 000 тона. Това е драстично падане под предвиденото в бизнес-плана, с над 1 млн. тона по-малко, а в парично изражение е над 15 млн. лева пропуснати приходи. По същия начин стоят нещата и по другото перо - превоза на пътници. Според отчетените данни през първото полугодие на 2011 г. са превозени 14 925 000 пътника. Бизнес планът за настоящата година е предвиждал да бъдат превозени - 14 764 000 пътника, реално превозените обаче са 13 115 000. Говорим за по-малко от 1 800 000 пътника и пропуснати още около 5 млн. лева приходи. Ако съберем пропуснатите приходи при двете дружества, общо за холдинга през първото полугодие на 2012 г. сумата възлиза на над 20 млн. лева.
Tweet |
|
Да защитим БДЖ http://energywatch.blog.bg/politika/2012/08/08/da-zashtitim-bdj.986445