EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Бургаският регион - мека на бирата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бургаският регион - мека на бирата

mail06:30 | 17.04.2013прегледи 534 коментарикоментари 0


Българският консуматор оценява високо качествата на родното пиво. За това говорят резултатите от национално представително проучване на IPSOS България за 2012 г., реализирано сред граждани на възраст между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.
Данните от изследването сочат, че през изминалата година 52 % от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично, което ги поставя в категорията на така наречените „активни консуматори”. Мъжете пият бира два пъти и половина по-често, отколкото жените. Най-активните почитатели на пивото са на възраст между 40 – 49 години.
Пивото се произвежда от вода, малц, хмел и пивни дрожди, а ниското й алкохолно съдържание е в следствие на естествени ферментационни процеси. 27 % от активните консуматори разпознават бирата като натурален продукт. 35 % от тях определят пивото като продукт с много високо качество, а 44 % са запознати с факта, че при умерена консумация бирата може да е част от здравословния начин на живот и хранене. 61 % от редовните консуматори на бира считат, че кехлибарената напитка се съчетава добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията. Малко известен е обаче фактът, че пивото е една от напитките с най-ниска калоричност – в 100 милилитра бира се съдържат само 45 килокалории. Едва 14 % от всички запитани и 21 % от активните потребители знаят това, както и, че „биреното коремче” е само мит.
Проучването на IPSOS отчита, че в регионите София и Бургас най-голям процент от населението в пълнолетна възраст консумира бира – респективно 86% и 84%. По честота на консумация обаче най-активни са потребителите в Бургаски регион - те пият бира средно по 11 пъти месечно. Следвани са от жителите на Монтана със средна консумация 10 пъти месечно и Плевен – 9 пъти. През 2012 г. най-рядко са пили бира в Благоевград – 6 пъти на месец.
Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) през 2012 г. бирените компании в страната общо са реализирали 5 242 000 хектолитра пиво и са обогатили производствените си листи с 14 нови продукта.

„Проучвания на СПБ сочат, че у нас по честота на консумация пивото е най-предпочитаната напитка след минералната вода и газираните безалкохолни напитки. В световен мащаб бирата е най-популярната напитка след водата и чая. В Европа няма държава, където да не се произвежда пиво. Бирените компании у нас са изключително иновативни, а произвежданите марки пиво – с безупречно качество. По данни на НСИ делът на предприятията с технологични и маркетингови иновации в пивоварния сектор е над 50%. Характеристиките на категорията, съчетани с изключително високата конкуренция на бирения пазар, са изцяло в полза на потребителите.”- коментира Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
Производствено-техническият капацитет на членовете на СПБ включва: 8 завода за производство на бира, собственост на: ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД; 3 самостоятелни предприятия за производство на малц и 2 малцерая към пивоварните компании, 1 фабрика за производство на хмелов гранулат и 2 бирарии-минипивоварни във Варна и София.

Снимка: ЕП
 


Тагове: бира, проучване
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg