АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бурже: Новини & прогнози
Едно от най-големите световни авиокосмически изложения
Отвари врати в Бурже, край Париж, за представителите на
сектора, съобщиха информационните агенции.
Това е 51-то издание на най-старото авиоизложение. То се
провежда през две години.
Участниците в авиосалона ще бъдат 2260 от 50 страни, според
ТАСС.
Очаква се изложението, което продължава седмица, да бъде
посетено от 315 000 души, а договорите между водещи авиокомпании
и самолетопроизводители да надхвърлят 100 милиарда долара.
За обществеността изложението ще отвори врати на 19 юни.
Европейският самолетостроителен концерн Еърбъс (Airbus) и
американският му конкурент Боинг (Boeing) ще се срещнат в Бурже
лице в лице в надпревара за договори. Търсенето е стимулирано от
желанието на авиокомпаниите да притежават ново поколение
самолети с нисък разход на гориво, макар че неотдавнашното рязко
понижаване на цените на петрола може да окаже влияние върху
сметките.
На миналогодишното авиоизложение във Фарнбъро, край Лондон,
Еърбъс получи поръчки и ангажименти за 486 самолета на стойност
75 милиарда долара. Боинг посочи, че си е осигурил бизнес на
стойност 40, 2 милиарда за 201 самолета. Така за втора поредна
година Еърбъс изпревари Боинг.
Анализаторите очакват твърди поръчки за около 300 самолета
за двете компании общо, което е сравнително малка бройка в
сравнение с предишните години, когато търсенето бе насърчено от
въвеждането на нови самолети.
На предишното изложение в Бурже широкофюзелажният А 350 на
Еърбъс бе звездата на авиосалона, където направи първия си
полет. Тази година Боинг доминира широкофюзелажния пазар със
самолета си 787, като има 152 поръчки спрямо 27 за Еърбъс,
според анализаторът на Йа Ейч Ес Еърспейс (IHS Aerospace) Бен
Мурс.
През последните седмици авиокомпаниите отчитат печалби,
подкрепени от цените на петрола, което намалява разходите им за
гориво.
Американският авиопревозвач Юнайтед еърлайнс (United
Airlines) например отчете спад на разходите за гориво с цели 36
процента, като отбеляза, че тези разходи са спадали под
разходите за труд.
Очаква се това да насърчи търсенето на по-стари самолети,
които стават по-приемливи на фона на спада на цените на петрола.
Поради липсата на големи нови самолетни представяния, които
да привлекат вниманието, вниманието на Бурже тази година може да
бъде насочено към сектора на високите технологии, представен
от над 2000 участници от целия свят.
Европейската космическа агенция например ще има презентации
на програмата си "Розета".
Канадският авиационен консорциум Бомбардие (Bombardier)
ще направи едно от най-големите представяния на тазгодишното
изложение със световната премиера на програмата си СиСириз
(CSeries), която възлиза на 5,4 милиарда долара. Анализаторите
отбелязват, че проектът е голям риск и разход за монреалската
компания.
Изложените СиЕс100 и СиЕс 300 са тяснофюзелажни самолети,
предназначени за превоз на 149 пътници.
Бомбардие, който е третият по големина производител на
граждански самолети, се надява да покрие половината от световния
пазар на самолети със 100 до 149 места. Компанията посочва, че
самолетът СиСириз харчи с 20 процента по-малко гориво от
съпоставимите А320 и на Еърбъс и 737 на Боинг.
самолети с 4 процента през идните 20 години, като компанията е
оптимистично настроена за перспективите на широкофюзелажните
самолети като А380 благодарение на търсенето на развиващите се
пазари в Китай и азиатско-тихоокеанския регион, предаде Ройтерс.
Европейският самолетостроител прогнозира търсенето да
достигне 32 585 нови самолета на обща стойност 4,9 трилиона
долара. При предишната прогноза през септември очакванията бяха
за 31 358 самолета на стойност 4,6 трилиона долара, съобщи
компанията на авиоизложението в Бурже.
Самолетостроителят обаче понижи прогнозата си за растежа на
световния пътнически трафик. Сега прогнозира среден годишен
растеж от 4,6 процента през идните 20 години спрямо 4,7 процента
при предишната прогноза.
Нарастването на средната класа в развиващите се страни ще
подкрепи растежа на броя на пътниците, посочи търговският
директор на Еърбъс Джон Лийхи на брифинг.
Когато хората разполагат с пари, те ги използват да летят,
посочи той.
Миналата седмица американският самолетостроител Боинг
(Boeing) също повиши дългосрочната си прогноза за търсенето на
самолети и намали очакванията си за растежа на трафика.
Еърбъс актализира нагоре очакванията си за поръчките на
тяснофюзелажни самолети до 22 927 спрямо 22 071 при предишната
прогноза. Компанията предвижда търсенето да достигне 9658
широкофюзелажни и товарни самолети.
Миналата седмица Боинг намали прогнозата си за много големите
машини - самолети с четири двигателя, включително за борещия се
за продажби суперджъмбо А380 на Еърбъс, до 540 спрямо 620
машини при предишната прогноза. /БТА
Tweet |
|