АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бушмилс прави "фалшиви" магазини
Един от основните центрове за производство на ирландско уиски се бори с икономическата криза, като инвестира в арт проекти за освежаване на изоставени магазини и къщи - подход, с който се привличат повече туристи, информира Ройтерс. Идеята за козметичното разкрасяване на села в Северна Ирландия доста се популяризира преди срещата на лидерите на Г-8 тук през юни.
Бушмилс, известен като града, в който уискито с това име е дестилирано за първи път преди 400 години, до такава степен е развил идеята, че градчето е станало разпознаваемо по изключително детайлните произведения на изкуството и рисунки, които освежават главната улица.
Около 12 изоставени обекта са разкрасени. Изобразени са пекарна с апетитен хляб и торти, бръснарница и обущари, които работят в дюкяна си. Нарисувани са домашни животни, излизащи от магазини. На изоставени къщи са нарисувани врати и прозорци с хора, които наблюдават отвътре преминаващите. Проектът е успешен и градчето е много популярно тази година, посочва Ейдан Макпийк от местните власти.
Правителството на Северна Ирландия изхарчи 2 милиона британски лири (3 милиона долара) за борба с безстопанствеността и, за да се създаде впечатление, че бизнесът процъфтява, по витрините в районите близо до голф курорта, където се срещаха лидерите на Г-8 бяха, налепени стикери.
Проектът "По-свеж Бушмилс" обаче е основан от местни хора миналата година и е спонсориран от местния съвет. Те събраха 30 000 британски лири, част от които бяха дарени от местния производител на алкохол, а изрисуваните витрини са по-детайлни и цветни от където и да е другаде. Втората фаза, развита с помощта на правителствени средства, бе завършена през март тази година. Бушмилс, който е врата към "Пътя на великаните", известни скални образования, обект на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО, се надява, че инициативата ще осигури притока на туристи.
Tweet |
|