АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българи спечелиха конкурс на Coca Cola
Двама българи са сред шестимата победители в световния конкурс на компанията Кока-Кола „Сладко предизвикателство”. Радостина, на 26 г., и Янислав, на 27 г., спечелиха 20 000 долара в конкурса, в който участват общо 1309 души от цял свят.
Конкурсът стартира през август 2017 г. като предизвика хора от цял свят да разкажат писмено и с видеа любими и изпитани методи за естествено подслаждане на храни и напитки в своите култури, общности или семейства. Целта на надпреварата е да разшири търсенето на иновативни идеи за натурални подсладители като част от стратегията на компанията Кока-Кола да предлага все повече напитки с намалено или никакво съдържание на захар и калории.
Проектът, с който Радостина и Янислав спечелиха 20 000 щатски долара, разказва вдъхновяваща история за малко познатия, но богат на естествена сладост рожков. Двамата са братовчеди и имат много общи спомени, като някои от забавните им семейни истории са свързани с това интересно растение.
За първи път двамата откриват сладкия вкус на рожкова на остров Кипър, където гостуват на свои роднини:
„Всяко лято успявахме да сложим малко в раницата на път към България. Човек запаметява места, аромати, вкусове. Нали знаете как, помирисвайки цвете, веднага може да се пренесете на мястото, където сте усетили аромата за пръв път, и сякаш ви побиват приятни тръпки? За нас така беше с рожкова. Напомняше ни за дългите и безгрижни лета на острова на Афродита. Ето тази история решихме да разкажем на целия свят”, обяснява Радостина мотивите да се включат в състезанието.
„Работя в София, но през лятото се връщам в Пловдив за месец, за да помагам на родителите и семейството си, които отглеждат лозови насаждения. Може би тази малка подробност - да познаваш отблизо земеделието и усилията, които човек трябва да полага в тази сфера, ми даде допълнителна амбиция при подготвянето на нашия проект за намиране на естествен заместител на захарта”, допълва Янислав.
Братовчедите правят мащабно проучване за рожкова, в което наблягат на автентични разкази от Кипър, доказани исторически факти и различни приложения на сладкото растение. Във видеото предлагат и рецепта за приготвяне на курабийки. Така стават едни от шестимата победители в конкурса и България се нарежда сред Австралия, Англия, Мексико, Индонезия и Боливия.
„Винаги търсим по-нови, по-добри съставки и знаем, че страхотните идеи могат да дойдат от другаде“, заяви Робърт Лонг, старши вицепрезидент и главен директор за иновациите в компанията Кока-Кола. „В това предизвикателство до голяма степен се крие нашето желание да правим напитки, които потребителите искат да пият, и готовността ни да търсим иновативни заместители на захарта извън нашата компания. Те ще ни помогнат да постигнем страхотния вкус, който хората обичат, само че с по-малко захар и по-малко калории“.
Проектът „Сладко предизвикателство” се управлява от екипа за придобиване на външни технологии ЕТА на компанията Кока-Кола, който проучва и инвестира в новосъздадени съставки, опаковъчни материали, технологии за производство на напитки и други иновации.
Tweet |
|