АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българин изрисува световен бранд с глаголица
България е една от 19-те държави, избрани да се включат в проекта The Grande Composition – кампания, организирана от производителя на уиски William Grant & Sons. Проектът представя поредица от колаборации на бранда с артисти от различни страни. Сред тях са Южна Африка, Нигерия, Полша, Великобритания, Германия, Испания, Израел и ОАЕ. Поводът е представянето на 26-годишно сингъл малц уиски, финиширано в редки бъчви от френски коняк. Артистите ще покажат своите идеи за локален оригинален дизайн, превръщайки бутилката в произведения на изкуството.
Българското участие в проекта е представено от Костадин Кокаланов, калиграф и преподавател в Националната художествена академия.
Основен мотив при изграждането на креативната концепция е глаголицата, на която Кокаланов представя съвременен художествен прочит. Стъпвайки върху разработки на проф. Васил Йончев, основоположник на академичното образование по шрифт и калиграфия, той създава художествена композиция, представяща динамиката на първата българска азбука и мистицизма на символите.
С нея се цели представянето на един съвременен прочит на оригиналния филигри модел, следващ основата на културно-историческия балкански символизъм, заложен в изграждането на глаголицата. Фокусът на цялата композиция е върху формата и геометричната логика на знаците и тяхната художествена стойност.
За направата на опаковката са използвани модерни художествени материали, микс от петнадесет вида мастило, които в контакт с вода предизвикват „жива“ химическа реакция. А като резултат постигат нюансите на „африканско злато“. / източник:1kam1.com
Tweet |
|