АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българинът консумира по- малко бира
С 4 на сто е спаднала реализацията на пиво на българския пазар през първите шест месецa на тази годината, в сравнение с същия период на 2008 година. Това отчетоха от Съюза на пивоварите в България пред журналисти по повод професионалния им празник – Илинден, предаде Dariknews.
Посочено бе, че намалените продажби се дължат основно на спад в реализацията на студения пазар (заведенията и дискотеките), който варира средно между 10-20 на сто за цялата страна. При топлия пазар (магазините за търговия на дребно) обаче няма особено раздвижване, уточниха от бранша. Сред причините, довели до по-малките продажби на бира са кризата, дългата и студена зима, дъждовното лято и слабият туристически сезон, посочиха още от Съюза на пивоварите.
През първите 6 месеца на годината членуващите в сдружението компании са продали общо 2 536 122 хектолитра бира, което представлява над 515 млн. половинлитрови бутилки на трапезата на българина.
Засега не се предвиждат съкращения в бранша, заради кризата и по-ниските продажби.
Пряко заети в работата в пивоварните предприятия са повече от 2400 души. В свързаните с отрасъла браншове работят около 9600 преки доставчици и над 3900 търговци на дребно, а заедно с производителите на ечемик и хмел те са повече от 45 000 души, информираха от Сюза на пивоварите.
В България се произвеждат повече от 75 вида тъмна и светла бира. Местното производство на осем лицензни марки е поредното доказателство за доверието и професионалния авторитет, който има българският пивовар в световното семейство на производителите на бира, каза Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите в България.
Tweet |
|