EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Българинът пазарува двойно повече онлайн в кризата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българинът пазарува двойно повече онлайн в кризата

mail12:00 | 17.03.2010прегледи 1388 коментарикоментари 0


Българинът пазарува все повече в Интернет, като само за последната година сключените търговски сделки онлайн са се увеличили двойно, според данни на Аukro.bg. Само за февруари 2010 г. уникалните посетители в най-големия сайт за електронна търговия Aukro.bg надвишават 1 млн. души, а увеличението на потребителите за последната година е с над 140 процента. Така броят на регистрираните купувачи и продавачи в Аukro.bg вече е 200 000.
Въпреки кризата и данните за намаленото потребление на българина, ясно се очертава тенденция за увеличение на онлайн пазаруването. За период от една година (февруари 2009 – февруари 2010 г.),  в Аukro.bg двойно е нараснал среднoдневния брой на публикуваните за продажба артикули и едновременно с това два пъти са се увеличили среднодневните продажби. Според данните, oсновна причина за увеличеното онлайн купуване, са значително по-ниските цени в онлайн пространството, което е от първостепенно значение за всеки 3-ти българин, сочат проучванията.
“Освен ниските цени, големият интерес на потребителите към нас се дължи и на факта, че много от стоките в сайта не могат да бъдат намерени никъде другаде в България или представляват уникални колекционерски артикули. Аukro.bg позволява на търговците да започнат или развиват бизнеса си в период на криза без първоначални капиталовложения. Регистрирайки се при нас те могат да достигнат до над 200 хил. потенциални клиенти в България и до милиони в Централна и Източна Европа.“, каза Женет Баирева, изпълнителен директор.
Данните от проучването сред търговците в сайта показват, че една част от продавачите търгуват изцяло онлайн и разчитат на сайта за 100 % от своите приходи; други използват платформата като допълнение на офлайн бизнеса си, а трети продават личните си вещи или подаръци.
Първите места в онлайн пазаруването държат 5-те най-големи града в България: София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, а активността в градове като Велико Търново, Благоевград и Добрич постоянно нараства.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1804