АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българите – с добро ниво на финансова грамотност
Според MasterIndex Bulgaria – изследване, поръчано от MasterCard Europe, което се провежда за първи път в страната през 2009 г., картодържателите в България имат добро ниво на финансова грамотност и демонстрират висок интерес към ко-брандираните карти, като отстъпките за пазаруване в супермаркети и за пътувания се класират на първо място в техния „списък с желания”.
Високото ниво на финансова грамотност и управление на личния бюджет се подкрепя и от резултата, очертан от MasterIndex Bulgaria, че българите показват добро ниво на интерес към ко-брандирани карти, като 64% от анкетираните картодържатели заявяват, че биха искали да имат разплащателна карта със специални отстъпки във верига супермаркети. След ежедневното пазаруване в супермаркети българите проявяват най-висок интерес към пътуванията, като ко-брандираните карти, които предоставят преференциални предложения в туристически агенции, са изборът на 27% от респондентите, а друга група от 13% биха предпочели разплащателна карта с отстъпки в авиокомпания. Значителна част от българските картодържатели - 25%, биха искали да имат разплащателна карта, предлагаща отстъпки в магазини за дрехи, и съвсем естествено жените картодържатели предпочитат тази опция значително повече в сравнение с мъжете. Около 16% от картодържателите предпочитат да придобият ко-брандирана карта, която ще им позволи да ползват отстъпки във вериги ресторанти или кафенета, а само 7% - за спортни клубове.
Според MasterIndex България, в случай че разплащателната им карта липсва, изключително висок процент от картодържателите (93%) първо ще се обадят на своята банка. Два процента биха проверили дали картата не е някъде, където обикновено я държат, същият процент от картодържателите биха се върнали на мястото, където са използвали картата последно, а 1% биха се обадили в полицията. От друга страна, ако българските картодържатели имат нужда от съвет за управлението на личните си финанси, 71% от анкетираните биха се обърнали първо към банков служител, докато 8% биха търсили информация онлайн и разглеждали интернет портали. Около 5% биха потърсили съвет от финансов консултант, 4% твърдят, че биха обсъдили въпроса с членове на семейството и роднини, а 3% - с приятели и колеги.
Tweet |
|