EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

България - врата на китайски коли за ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

България - врата на китайски коли за ЕС

mail14:05 | 26.12.2009прегледи 4219 коментарикоментари 1


Десислав Григоров

Какви са шансовете на България да привлече инвестиции в автомобилостроенето? Това въпрос е основателен тъй като големи производители отново обръщат поглед към Балканите, показват тенденциите от последните дни.
Тази седмица бе съобщено, че Fiat стана  мажоритарен  собственик на сръбския завод "Застава", като притежава 67% от предприятието в Крагуевац, а сръбското правителство 33%.
Италианският производител на коли се очаква да инвестира  100 милиона евро  в "Застава" до края на годината и общо 700 милиона евро за модернизирането на завода. Заводът ще произвежда два нови модела. Fiat ще увеличи също производството до 200 000 коли  годишно, носейки на Сърбия  почти два милиона евро приходи от износ.
Възможността България да започне отново да сглобява автомобили става все по-реална в последните две години. Подписването на договор за изграждане на завод за асамблиране край ловешкото село Баховица между Litex Motors и китайската автомобилостроителна компания Great Wall е първата стъпка в амбициозен план.
Целта на плана е България да се превърне във входната врата на най-големия китайски автомобилен производител за пазара на ЕС. Сглобявани край Ловеч, автомобилите ще получат така ценният етикет „Направено в ЕС” и без утежняващи мита и такси ще бъдат достъпни за всяка една от останалите 26 страни членки на съюза.
Това обаче ще стане най-рано в края на 2010 г., а първият модел, който ще слезе от поточната линия ще бъде миниванът Coolbear. Освен него, още три модела на първата частна автомобилна компания в Китай вече получиха сертификат за продажба в Европа в началото на месец септември: седанът Florid, високопроходимият Hover 5 и пикапът Wingle. С тези четири модела Great Wall планира да започне инвазията си на европейския пазар.
Към настоящия момент завода в село Баховица е на етап строеж.
Първоначалната инвестиция в българския завод за сглобяване на китайски автомобили с обща разгърната площ от 429 526 кв. м е на стойност 80 млн. евро, но се планира в по-късен етап да надхвърли 300 млн. евро. В него ще работят до 1800 души, като 400 от тях ще са високоспециализирани специалисти от Китай, Южна Корея, Япония, Германия и Италия.


 
Коментари
 
михаил стоянов михайлов - 26-12-2009 г. 19:21:45

най-сетне нещо наистина добро за българия!!!стига да се издънят, но този път невярвам да стане!!! желая им успех!!!

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg