АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
България - втора за инвестиции в ЮИЕ
07:00 | 05.07.2013 3744 коментари 0
България е на второ място по привлекателност като инвестиционна дестинация след Турция в региона.Това става ясно от проект на Българската агенция за инвестиции „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България”, реализиран по ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Очаква се проектът да завърши през декември 2013 г.
Според резултатите от проведено емпирично изследване на познаваемостта, облика и нагласите към България като инвестиционна дестинация, страната ни е предпочитана за осъществяване на преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) в последните години. Около 70 % от потенциалните инвеститори заявяват, че България се ползва с добър имидж в чужбина. През 2013 г. страната ни, сравнена с Румъния, Сърбия, Словакия, Турция и Украйна, се нарежда на второ място по привлекателност като инвестиционна дестинация след Турция. За сравнение, през 2011 г. България заема четвърто място сред конкурентните си държави в региона. Намерение за инвестиция в България в близките 2-3 години изразяват 7,2 % от фирмите. Правителството има ключова роля за улесняване на инвестиционния поток и за стимулиране на ПЧИ, става ясно от изготвения икономически анализ по проекта. Над 90 % от инвеститорите - респонденти споделят, че срещат бариери при стартиране на бизнес в България. В повечето случаи за причина посочват сложните, скъпи и бюрократични процедури. Като препоръка от изготвените два правни анализа - на нуждите на инвеститорите в страната и на законодателството в други държави членки на ЕС и Балканите, се посочва нуждата от реформи в българската нормативна уредба в няколко направления: либерализиране на критериите за предоставяне на насърчителни мерки; разширяване на правомощията на органите на местно самоуправление; разширяване на видовете мерки за насърчаване на инвестициите (напр. директно финансово субсидиране, субсидии за открито работно място, освобождаване от плащане на осигурителни вноски). Част от проекта „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България” са още редица международни събития, сред които 3 конференции, 9 кръгли маси и 9 инвеститорски форума, проведени в Париж, Мюнхен, Лондон, Брюксел, Москва, Ню Йорк, Чикаго, Сан Хосе, Пало Алто, Сеул, Токио, Хонг Конг, Шанхай и Дубай с участието на над 1500 потенциални инвеститори. Резултатите от медийната кампания показват, че 61 % от аудиторията, видяла он-лайн рекламите в сайтовете на Financial Times, е във Великобритания, САЩ и Хонконг, като рекламата е достигнала до хора от бизнеса на високи и отговорни позиции. Според проучване, проведено сред читателите на Bloomberg Business Week, между 80 % и 89 % са прочели части от различните реклами, между 49 % и 53 % са прочели целите реклами, а 14 % са запазили публикация на рекламно каре за България. 21 % от читателите на изданието са посетили сайта, 20 % са дали препоръка по темата, а 19 % са потърсили повече информация по темата.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg