EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

България-новата индустриална зона на Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

България-новата индустриална зона на Европа

mail08:05 | 23.06.2020прегледи 720 коментарикоментари 0


Старт на проекта "България – новата индустриална зона на Европа" ще бъде обявен на конференция на 1 - 2 юли в Русе. Събитието ще бъде подкрепено от Българо-румънската търговско-промишлена палата, Русенската търговско-индустриална камара и Специализиран клъстер и институт по текстил и облекло Дунав.

Бизнес конференцията е подходяща за мениджъри от всички видове индустрии. Тя ще е една от серията регионални конференции, които ще се организират до края на годината. Теми на конференцията са: подобрение на ефективността на управлението, създаване на уникални предложения към пазара, излизане на нови международни пазари и други.

Днес запазването и създаването на над 1 млн. нови работни места и намирането на нови пазари е основна цел на българския бизнес. Това заяви Мартин Йорданов, основател на "ТОС Академия Тоскана" и инициатор на проекта "България – новата индустриална зона на Европа".

На срещата с медиите участваха още Веселин Илиев – главен директор Външноикономическо сътрудничество в БСК, д-р Петя Милушева - председател на Специализиран клъстер и институт по текстил и облекло Дунав, и Стоян Георгиев – консултант и предприемач, внедрил успешно принципите на ТОС в различни проекти.

В предизвикателната ситуация на съвременния свят ефективните методи на ТОС (Теория на Ограниченията) са ключът към бъдещето на българския бизнес. Създаването на проекта "България – новата индустриална зона на Европа" има за цел обединение на усилията на държавни институции, браншови организации и работещи производствени компании във всички сфери, за максимално популяризиране на българския бизнес в цял свят. Това ще доведе до осезаемо скъсяване на веригите на доставки и намирането на нови пазари на стоки от различни сектори.

"Ако ние всички споделим своя професионален опит и използваме инструментите на ТОС (Теория на Ограниченията), и не се делим на различни индустрии, заедно можем да запазим и създадем над 1 млн. работни места. Да, форматът на всеки един от нас ще бъде различен, но моето послание е: Да се обединим в една обща цел – излизане на нови пазари! – заяви още Йорданов.

Можем да запазим работните места в България, като чакаме и каним чуждестранни инвеститори да създадат нови производства, но първо това е бавен процес и второ според мен това е абсолютно неправилно. Инвеститорите идват в България заради ниската работна заплата, но българските работници вече не искат да работят на ниски заплати и затова заминават за чужбина."

Решението на "ТОС Академия Тоскана" е:

Днес пред България се отваря огромен потенциал, много компании в света вече не искат Китай да е единственият техен доставчик.

България има много добри предприятия. Благодарение на европейските проекти през последните години ние българските предприятия разполагаме с едни от най-модерните машини в света и добра организация.

Днес на българските предприятия не са им нужни "помощи от държавата" и "чуждестранни инвеститори".

Днес на българските предприятия са им нужни нови пазари.

Благодарение на ефективните методи на ТОС за много кратък период - 3, 6 или 9 месеца, българските предприятия могат да запазят и създадат над 1 млн. нови работни места.

По-голяма част от производствата досега са били доставчици на световни компании, но ако излязат на пазара и покажат своите капацитети, възможности и продукти, ако имат ясна визия и стратегия, бързо и ефективно ще намерят собствени пазари.

"За да се постигне това, трябва всички заедно да работим за една обща цел – излизане на нови пазари" – категоричен е Мартин Йорданов. - Всеки от нас ще има различен подход, но целта ни не трябва да се променя.

През 50-те години на миналият век Япония е използвала стратегията да разшири своите пазари в цял свят и така значително е повишила стандарта на цялата държава. Нека да използваме успешният опит на Япония и да го приложим днес в България."

На срещата с българските бизнес медии Мартин Йорданов предложи няколко бързи решения:

Организиране на пресконференции в различни европейски държави, които ще помогнат за по-голяма информираност и реклама на българската индустрия.

Покана към компании от Европа, Русия, Америка, Близкия и Далечния изток, да дойдат на бизнес тур в България и да открият своите доставчици.

Партньорство с туристическия бизнес за създаване на бизнес туровете - бизнес туризмът е ниша, която чака да бъде запълнена.

Реализиране на бизнес мисии – изложения на стоки и услуги във всички държави.

Увеличаване бюджета на българските търговските аташета от всички посолства в цял свят, които да помагат за създаването и развитието на бизнес контакти в държавата, в която се намират.

Активиране на българските емигрантски общности. Те могат да бъдат посланици и търговски представители на българския бизнес.

Конференции и нетуъркинг срещи, на които ще бъдат обучавани предприемачите на принципите на ТОС (Теория на ограниченията).

"България изнася продукти в над 200 държави", заяви Веселин Илиев от БСК. Той подчерта, че БСК заедно с всички свои регионални подразделения е стартирала серия от онлайн обучения и срещи, които да помогнат и дадат реални решения на бизнеса.

Следваща стъпка на проекта е реализиране на мащабни конференции с партньорите на ТОС в Русия, Германия и Румъния, където вече се провеждат информационни събития и срещи с медиите.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg