АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
България отваря портове, ж.п. гари и летища за инвестиции
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията /МТИТС/, в качеството си на управляващ орган на оперативната програма "Транспорт", ще направи всичко възможно да не забави по никакъв начин одобрението и изпращането на апликационната форма за Лот 2 на автомагистрала /АМ/ "Тракия" в Брюксел, както и започването на строителството на отсечката. Това се посочва в съобщение на МТИТС.
В момента консултантът подготвя апликационната форма за Лот 2, която се съгласува на всяка една стъпка от изготвянето с "Джаспърс" - консултант към Европейската инвестиционна банка.
Всички забележки се отстраняват и рискът апликационната форма да бъде върната от Европейската комисия е минимален, се отбелязва в съобщението.
От ведомството отбелязват, че стандартният срок за одобряването на апликационната форма от европейските институции трае между шест и осем месеца, но това няма да забави започването на строителството, което е въпрос на съгласуване между българските институции. МТИТС, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенцията "Пътна инфраструктура" са в постоянен диалог, търсейки най-доброто решение за изпълнението и завършването на проекта, се казва още в съобщението.
България ще отвори няколко основни пристанища, летища и ЖП гари за частни инвестиции, за да ускори модернизацията на застаряващата инфраструктура на страната, съобщи министъра на транспорта Александър Цветков, съобщава електронното издание ”EU Business”.Товарните терминали на двете най-големи летища в страната – София и Пловдив, ще бъдат отворени за инвеститори през следващите месеци, като същото ще се случи с още четири летища.
Оферти за концесии ще бъдат направени и за двете основни черноморски пристанища във Варна и Бургас, както и за пристанищата на река Дунав – Силистра, Тутракан, Никопол, Видин и Лом.За евентуални инвестиции ще бъдат предложени и няколко железопътни гари, включително тези в София, Пловдив и Варна.
Концесиите ще засягат проекти, които не могат да бъдат финансирани с помощи от ЕС.
Tweet |
|