EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

България построила жп линията си до Македония

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

България построила жп линията си до Македония

mail14:00 | 12.05.2014прегледи 961 коментарикоментари 0


За железопътната линия на наша територия имаме ясен график и ясни цели. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” зам.-министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Петър Киров във връзка с изграждането на жп линията между София и Скопие. Българската държава е осъществила на практика своята част от връзката. Изградена е железопътна линия, която стига до 2,5 км от границата в Македония. „Що се отнася до връзката София-Радомир-Перник, нейното проектиране е включено в програмния период 2007-2013 на Оперативна програма „Транспорт”. Предстои избор на проектант, който да разработи техническия проект. Връзката от Радомир до македонската граница ще бъде финансирана от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 година. Това направление е част от основна трансевропейска транспортна мрежа, което дава възможност в бъдеще, когато пристъпим към модернизация на железопътната линия да използваме и средствата от инструмента „Свързана Европа”, заяви зам.министърът на транспорта. По думите му, последните 2,5 км от линията, могат да бъдат финансирани от капиталовия трансфер на Национална компания „Железопътна инфраструктура”, който държавата предоставя.
„Що се отнася до модернизацията на линията, целта ще бъде да се изработи проект, който е на участъци, така че да бъдат идентифицирани възможно най-проблемните участъци във връзката между София и македонската граница и модернизацията на линията да започне именно от тези участъци, така че да се постигнат възможно най-добри параметри за цялата железопътна връзка. Освен всичко останало, след 2020 година, когато започва всъщност третият програмен период на България като държава-членка на Европейския съюз, тази линия ще може да бъде финансирана през еврофондовете. Плановете на македонските ни колеги са до 2022 година проектът да бъде завършен и железопътната линия до българската граница да бъде пусната в експлоатация", каза Киров. По думите му, не бива да забравяме, че теренът, през който трябва да бъде изградена железопътната линия от македонска страна, е изключително сложен. Участъците, които са от Крива Паланка до българската граница минават през планински терен и трябва да бъдат изградени много виадукти и тунелни съоръжения, и това оскъпява проекта. Петър Кирова заяви, че по проекта на всеки 6 месеца ще има среща на съвместна работна група между България и Македония, като домакинството на срещата ще бъде на ротационен принцип. Тази работна група ще бъде под ръководството на съответните зам.-министри от двете държави. В нея ще бъдат поканени за участие представители на службите на Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и на „Джаспърс”.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg