АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
България ще се рекламира по CNN, BBC, Euronews
Планира се мащабна маркетингова кампания през 2019 г. В Годишната програма за Национална туристическа реклама са заложени редица активности. Предвидени са множество комуникационни кампании в онлайн каналите на водещи световни политематични медии като CNN, BBC, Euronews, и световни туристически медии като National Geographic и Travel Channel. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при отриването на заседанието на Националния съвет по туризъм. Тя посочи още, че са заложени участията в редица международни туристически борси и изложения в страната, като всички те са съобразени с нуждите и интересите на бизнеса.
По думите на Ангелкова, основна цел в работата на министерството е ежегодно да се увеличава броя на посещенията, като се постигне устойчив тренд на нарастване. Министър Ангелкова уточни, че националната реклама е от изключителна важност за запазване на темповете на нарастване. А резултатите за първите 5 месеца на годината са обещаващи, че и през 2018 г. ще бъдат постигнати позитивни резултати.
Равносметката
В периода януари-май чуждестранните туристически посещения у нас са над 2,436 млн. по данни на НСИ. Техният брой е с 11,1% повече спрямо същия период на миналата година. А само през май 2018-а ръстът на чуждестранните посещения у нас е с 15,8% в сравнение с месец май миналата година. Министър Ангелкова обясни, че при воденето на статистиката се спазват европейските правила и тези на Световната организация по туризъм и не бива да се спекулира с това, защото вреди на имиджа на България и на бранша.
Повече от 1,6 млрд. лв. са приходите от международен туризъм за петте месеца на 2018 г., отчете министър Ангелковa, като спрямо същия период на миналата година има нарастване от 10,7 на сто. Само през месец май надхвърлят 500 млн., като се отбелязва увелишчение от над 10%.
Работи се за Единна система за туристическа информация
Започнаха проекта за разработването и внедряване на Единна система за туристическа информация (ЕСТИ), посочи министърът. Тя ще свърже в реално време регистрите на хотелите с Министерството на туризма, НАП, МВР и общините. В системата ще бъдат включени местата за настаняване от клас А и Б, като въвеждането на данните е задължително по закон. Хотелиерите сами ще попълват информацията и това трябва да става при пристигане на туриста. Министър Ангелкова подчерта, че внедряването на ЕСТИ няма да струва нищо за бизнеса, тъй като тя ще бъде интегрирана в системата, с която те работят в момента. Тя заяви още, че със системата изцяло се гарантира защитата на личните данни на всички потребители.
Ще има ограничен достъп на база на различните правомощия, разписани по закон. ЕСТИ ще се администрира от министъра на туризма, достъп до нея ще имат кметовете, МВР, НАП - съобразно техните компетенции. Достъп само до собствените си профили ще имат представителите на бранша и управителите на хотелите, които въвеждат данните, така че максимално се гарантира защитата на личните данни, заяви министърът. Финалната фаза на проекта предвижда обучение на потребителите и администраторите на ЕСТИ. Предвидени са присъствени курсове с лектори-треньори, така и видеоматериали и информация на хартиен носител.
Строг контрол на концесионерите на плажовете
Министър Ангелкова беше категорична, че ще продължи и строгия контрол както на стопанисването на морските плажове, така и по спазването на Закона за туризма. Тя припомни, че през миналата година стартираха редица процедури по заличаване на туроператори и туристически агенти и това ще продължи със всички дружества, които не спазват нормативната уредба.
За развитието на туризма е важна работата както на министерството и бранша, така и на съпътстващите сектори и индустрии, за това благодаря на всички за усилията, които полагат за устойчивото му развитие, каза министър Ангелкова. И допълни, че всеки има своята незаменима роля за успеха на българския туризъм.
В заседанието участваха Иван Портних, кмет на Варна, Стоян Пасев, областен управител на Варна, представители на институции, на туристически сдружения, на националните курорти, на национално представените сдружения на потребителите и работодателски организации в страната и на Националното сдружение на общините в Република България.
Tweet |
|