EUR 1.9558
USD 1.8634
CHF 2.0847
GBP 2.3701
CNY 2.5579
you tube
mobile version

Българките купуват по-висок клас грим

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българките купуват по-висок клас грим

mail12:02 | 24.10.2018прегледи 1270 коментарикоментари 0


През последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018г.

Най-голяма разлика в цената се наблюдава в категория „Червила и гланц за устни“, в която победителят е на цена 11-15 лева, докато победителят от миналогодишното издание е бил на цена 4-6 лева, което означава, че дамите все по-често купуват по-луксозни червила в сравнение с периода октомври 2016 г.-септември 2017 г. През последните 12 месеца българките са купували и високостойностни спирали за мигли. Най-продаваният в стойност продукт в магазините на веригата у нас тази година е на цена 17-23 лева, което е средно с 5 лева повече в сравнение с победителя от миналата година. При грима за лице също се наблюдава повишен интерес към премиум продукти, като най-търсен е бил фон дьо тен на цена 10-15 лева. Тази тенденция продължава и в категория „Основна грижа за лицето“, в която победителят е по-висок клас дневен крем против бръчки на цена 10-13 лева.

Именно повишеният интерес към по-висок клас продукти е довел до разлика от 40% на стойността на четирите най-купувани основни козметични артикула за ежедневния грим, които са на 1-о, 4-о, 5-о и 7-о място в класацията. Това показва, че стандартът на живот се покачва и дамите в България отделят повече средства за красотата си и купуват по-луксозни гримове. Друга водеща тенденция е, че те все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни стоки. Доказателство за това е двуцифреният ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до над 20% на годишна база. През финансовата година са продадени над 5 милиона повече продукта от цялото портфолио, в сравнение с миналата година.

Българката вече ползва шампоан с глина

През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища. Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат най-модерните и иновативни продукти. Това се вижда и в засилващата се тенденция за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на козметиката. Този тренд е подкрепен и от големите международни производители, които предлагат все повече продукти с естествени съставки.

Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса. В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и здрава коса.

Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на миглите, оглавява класацията за втора поредна година. Това означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все по-голям пазарен дял.

Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем. Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално естествен, ненатрапчив грим.

При кремовете за лице най-харесваният продукт е дневен крем против бръчки за 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност. Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.

Дамите дават 15 лева за матово дълготрайно червило

В периода 01 октомври 2017 г. - 01 ноември 2018 г. най-значителна промяна в търсенето и цената е отчетена при червилата и гланцовете за устни. Най-купуваният продукт от тази категория e течно червило от висок клас, което придава зашеметяващ матов ефект и омекотява и подхранва устните, на цена 11-15 лева. Продължава интересът на дамите към матовите цветове, докато преди 2-3 години хит са били ярките червила с гланц ефект.

През последната година българките са променили предпочитанията си и по отношение на типа червила. Най-често те са търсили дълготрайно червило, с което да имат зашеметяващи устни от сутрин до вечер и благодарение на иновациите в сектора, като течната форма на червилата, вече имат решение. За сравнение, най-предпочитаното червило в периода 01 октомври 2016 г. – 30 септември 2017 г. е било гланц с матов ефект на цена 4-6 лева.

Интересно е, че тези продукти вече не са просто „червило“, а моден аксесоар. Модерните червила са с атрактивни опаковки, включително и украсени с кристали и благородни камъни. С тях красотата и стилът на модните подиуми навлизат в ежедневието на дамите.

През миналата година водещите световни марки промениха вида на тези продукти и наложиха изцяло нов тип червила. Те вече не само придават цвят на устните, но и ги променят визуално. Това се постига благодарение на 3D и холограмни ефекти, нови наситени цветове и бляскави оттенъци. Промяната в предпочитанията на българката, показва, че дамите у нас са в крак със световните тенденции и че за тях червилото вече е елемент на стила, така както е в страните, които създават и налагат модните тенденции.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg