EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Българска блокада на гръцки селско-стопански стоки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българска блокада на гръцки селско-стопански стоки

mail13:05 | 24.02.2016прегледи 1090 коментарикоментари 0


Ако до понеделник - 29 февруари 2016 г. гръцките фермери не вдигнат  трайно блокадата на българо-гръцката граница, българските превозвачи  са категорични, че започват контраблокада. Това каза министърът на  транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло  Московски след днешната среща с българските превозвачи, в която  участва и министърът на външните работи Даниел Митов и  представители на българските превозвачи.  Министър Ивайло Московски изтъкна, че тормозът на гръцките фермери  продължава близо десет години и това вече е напълно неприемливо и  нетърпимо. По думите му, загубите за българските превозвачи и бизнес  са за десетки милиони, а до сега компенсации от гръцката страна не са  изплащани.  Двамата министри обявиха, че ще инициират на двустранен принцип и на ниво ЕК, разработването на нов тип документ и  процедура, даващи право на ЕК за бърза и ефективна намеса, гарантираща разрешаването на подобни кризи. Към момента сегашният  механизъм е много бавен и реално не работи. По време на брифинга  стана ясно, че МТИТС и МВнР вчера са изпратили писма до всички  държави-членки на ЕС, за да ги информират за сериозността на проблема  с преминаването на българо-гръцката граница. По време на разговорите превозвачите запознаха двамата министри с  намеренията си да предприемат контраблокада ако гръцките фермери  продължават да затварят границата. Председателят на Българската  асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб  Столарски заяви, че техните действия ще бъдат насочени само към  гръцки камиони и микробуси, превозващи селскостопанска продукция през  българските гранични пунктове. Той уточни, че ще блокират и гръцките  превозни средства опитващи се влязат в страната през Македония. По  думите му, това е справедливо решение, тъй като ситуацията на  границата е създадена от гръцките земеделски производители и е редно  те да понесат последствията от техния контрапротест, а не другите  сектори от икономиката и обикновените граждани. Ако проблемите с преминаването през Гърция не бъдат решени трайно,  превозвачите декларираха, че са готови да преминат към крайни  действия, като затворят българо-гръцката граница за всички превозни средства в периода от 30 април до 7 май и от 15 юли до 20 август.

25 години сме градили отношенията си с Гърция и няма да позволим 100 - 200 фермери да съсипят този труд, каза от своя страна министърът на външните работи Даниел Митов. „В рамките на EС пример за най- големият успех за преодоляване на проблеми в миналото и развиване на ползотворни всестранни отношения са България и Гърция", посочи той. По думите му, страната ни е предприела действия и ще продължава да предприема такива и в многостранен, и в двустранен план, за да може да бъде постигнат механизъм за трайно решаване на проблема с блокадите на българо- гръцката граница. „Инструментите на ЕК като пазител на общностното право трябва да бъдат използвани именно, за да могат такива казуси никога повече да не се случват", заяви Даниел Митов и допълни. По думите му, ако такива казуси се случват отново страната, която ги е предизвикала трябва да изплати обезщетения и компенсации. „Веднага, след като започна блокадата изпратихме съответните нотификации към ЕК", заяви външният министър. „Задействана е процедура, може и да е бавна, но ще настояваме за нейното ускоряване и разбира се оттук нататък ще настояваме ЕК при подобни казуси, не само между България и Гърция, но и между други държави членки на ЕС, да измисли механизъм, който много по-бързо да й даде възможност да влезе в ролята си на пазител на общностното право", каза още той.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg