EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Българска студентка проучва френска компания

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българска студентка проучва френска компания

mail10:42 | 22.03.2010прегледи 1291 коментарикоментари 0


Маргарита Йорданова, Франция, Анси

2009 г. бе обявена за „Европейска година на креативността, иновациите и образованието“. Така Европейският съюз отбелязва своята амбиция да е динамична икономика, основана на образованието. За целта не се щадят средства. След като толкова много искаме да се възползваме от европейските фондове, защо не помислим и за тази възможност. Май е време и България да обяви година на образованието. Да помислим за това как да го доближим не просто до европейското, но и до световното.
И проблемът не е само в зле написаните учебници. Проблемът е и в остарелите методи на преподавателите, в липсата на каквато и да е практика, освен в традицията на зубренето и повтарянето. Закостенялост и самоизолация могат да опишат чудесно образователната ни система. Ето как стоят нещата във Франция.
Новото образователно мото на Европа е „Обучение през целия живот” и множество програми са изградени именно на този принцип.
Подобна е и Eurosurvey 2010, състояло се от 2 до 12 март в Анси, Франция. Това е интезивна програма за студенти и преподаватели, част от Long Life Program към ЕС. В нея участваха над 100 студенти и 20 преподаватели от 10 европейски държави – Белгия, Финландия, Италия, Испания, Франция, Германия, Холандия, Полша, Русия, Унгария и България.
В Imus (Институт по мениджмънт , Университет на Savoie ) за две седмици имахме възможност да се обогатим не само културно и научно, но и да се потопим в атмосферата на реалния бизнес.
Задачата бе да се проведе реално маркетингово проучване за френската компания Quechua, която произвежда спортни дрехи за младежи до 14 години. В текущите условия на криза и с нарастваща конкуренция, фирмата се изправя пред затруднения.
Основните й въпроси са какво всъщност търсят клиентите в спортните дрехи, дали познават добре материите и техните функции при този тип облекла и защо посещават магазините – дистрибутори на марката.
Работата ни бе да й помогнем. Освен да бъде проведена анкета, студенти трябваше да направим свой анализ на ситуацията и да представим пред самата компания свойте изводи, препоръки и предложения за промяна.
При подобни кратки образователни срещи няма място за празни приказки. Трябва усилена работа в екип, креативно мислене, динамика и един по-разчупен поглед.
Малкото лекции, които се проведоха по време на проучването по нищо не напомняха на наизустените учебници на родните лектори. Никакво статукво. Преподаватели от Русия, Холандия, Полша, Франция, всички използваха мултимедията като основен свой помощник. Точна, ясна и практическа информация, дискусия, която да те накара да си „размърдаш мозъка” и да запомниш наистина съществените неща. Това е описанието, което мога да дам за обучението. Така нараечените workshops те научават на практика да използваш определен софтуер, с който да създадеш анкета, да я препратиш, а след получаване на отговорите да направиш нужния анализ и графики.
Най-ценното е работата в екип. Затова и бяхме разделени на групи  от по 5-6 човека, като всеки беше от различна националност. За да бъде достатъчно атрактивно, бе създаден и състезателски дух – най-добрият отбор бе отличен.


Етапите на самия проект бяха да се създаде анкета. Затова най-добрите идеи от различните отбори бяха селектирани в един общ въпросник. Той бе преведен на различни езици и изпратен по електронна поща на участници в различни държави.
Контактите на респондентите бяха събрани също от студентите. След два дни започва и самия анализ на отговорите. Финалът включваше представяне на анализа и предложения за справяне със ситуацията пред комисия от преподаватели и мениджъри от компанията.
Как е възможно всичко това ?
Организирането и провеждането на един подобен курс е не просто тежка задача, но и доста скъпа. Тя обаче се финансира от ЕС, който отпуска 100 хил евро за нея. Останалата част от парите, както и наградите за победителите, са осигурени от компанията.  В крайна сметка всички са доволни. Студентите от различни държави преживяват незабравими мигове, попадат във вихрушката на реална бизнес ситуация, обогатяват се. Компанията не просто получава добри и свежи идеи, но и си прави реклама, като се пополяризира именно сред младежите.
Къде в цялата смеха сме ние?
Ще кажете никъде, но не е така. За учудване на всички и ние дадохме своя принос. Но това бе поради една голяма случайност – четирима българи сме в Савойския университет по програмата Ерасмус и имахме шанса да участваме. Като цяло обаче за България не се споменаваше – нямаше респонденти от там, не стана и дума за пазара на детски дрехи у нас.
Да не говорим, че самият подход е толкова далечен от това, на което сме свикнали. За четирите години обучение в родината не съм имала шанс да участвам в реално проучване, да работя за истинска фирма, да се докосна до практическата употреба на знанията. Това, на което съм привикнала, подобно на повечет колеги студенти, са безкрайни факти, които се изпаряват в минутата, в която приключва даден изпит.
Определено проблемите ни в образователната система са много, и определено има какво да се желае. Но нека не забравяме, че сме част от ЕС и ние също можем да участваме в подобни инициативи.

Long Life Program

Long Life Program е единно направление на всички образователни програми към ЕС с бюджет за периода 2007 – 2013 г от близо 7 млрд. евро. Няма възрастови граници за това, чевек да се развие и обогати, затова и програмате се опитва да обхване всички хора на Стария континент. Четири са подпрограмите за обучение и развитие :
Comenius за ученици
Erasmus за студенти
Leonardo da Vinci за професионално образование 
Grundtvig за образование на възрастни


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg