АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българската „Адвал” АД построи огромен тунел в Германия
Българската компания „Адвал” АД* и германската Ed. Züblin AG откриха третия по големина тунел в Германия – тунела „Блессберг“. На церемонията, провела се на 235 метра под земята, присъстваха транспортният министър на Германия д-р Петър Рамзауър, министър-председателят на провинция Тюринген Кристине Лиебъркнехт, председателят на Управителния съвет на немските железници (Deutsche Bahn AG) д-р Рюдигър Грубе, транспортният министър на провинция Тюринген Кристиан Кариус, депутатът от SPD Сабине Дот и областният администратор на област Зонеберг Кристине Цитцман. От българска страна официални гости на тържеството бяха представителите на фирмата строител Валентин Трашлиев, изпълнителен директор на „Адвал“ АД, и Крум Трашлиев, прокурист на „Адвал“ АД и генерално упълномощен директор на дружеството в Германия. Със своите 8314 метра тунелът „Блессберг“ е най-дългият от общо 22-та железопътни тунела от новата високоскоростна отсечка на немските железници (Deutsche Bahn) между градовете Ебенсфелд и Ерфурт, както и най-дългият прокопан тунел за фирмите изпълнителки – „Адвал“ АД и Ed. Züblin AG. Тунелът пресича основния масив на планината Thüringer Wald между селцата Голдистал и Трукентал и е част от железопътната връзка между Нюрнберг и Ерфурт. След окончателното изграждане на тунела и пускането му в експлоатация той ще е третият по дължина тунел в Германия след Landrückentunnel и Münderer. Тунелът „Блессберг“ е най-дългият и от общо 27-те тунела на 500-километровата експресна линия между Мюнхен и Берлин, която се очаква да бъде завършена през 2017. Разходите по изграждането на съоръжението възлизат на около 200 млн. евро. Неразделна част от общия проект – тунел „Блессберг“, беше и прокопаването на тунел „Голдберг“ (1120 м) – от декември 2008 до август 2009. Общото количество земна маса, изкопана от двата тунела, възлиза на повече от 1.150.000,00 м³. За укрепването им бяха използвани около 120 000 м³ шприцбетон.
*Акционерно дружество „Адвал“ е специализирано предимно в тунелно строителство и укрепващи конструкции. „Адвал“ е първата компания в България, която прилага Новоавстрийски тунелен метод. Дружеството изпълнява анкери, сондажни и инжекционни работи и пръскан бетон. Като партньор на европейски компании и самостоятелно, „Адвал“ участва в строителството на тунели в Германия, Испания, Гърция и България. От 2008 компанията е и основен изпълнител в строителството на метрото в София. „Адвал“ АД е дружество, което за по-малко от двадесет години е реализирало строителството на над 50 км метро, магистрални, железопътни и хидротехнически тунели.Tweet |
|