EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Български кораб по линията Варна-Кавказ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български кораб по линията Варна-Кавказ

mail07:10 | 26.01.2014прегледи 1846 коментарикоментари 0


Първият български кораб по линията Варна-Кавказ завърши успешно своето тестово плаване извън акваторията на Пристанище Варна. Целта на изпитанието е определянето на изправността и маневрените възможности на плавателния съд. След успешните ходови изпитания корабът се очаква официално да поеме първия си рейс по линията Варна – Кавказ, съобщи транспортното министерство.
Новият фериботен кораб „Варна” е собственост на морския оператор „Варнафери” ЕООД, в която равни дялове имат „Български морски флот” (БМФ) и „Българско речно плаване” (БРП). В края на миналата година „Холдинг БДЖ” ЕАД, „БДЖ – Товарни превози” ЕООД и „Варнафери” ЕООД подписаха, съгласуван с руската страна текст на допълнително споразумение към основната спогодба за експлоатация на фериботната линия Варна - Кавказ, с което „Варнафери” ЕООД се признава за оператор от българска страна по морската отсечка Варна - Кавказ. След включването на българския кораб по тази линия се очаква значително увеличаване на товарооборота на пристанище Варна.

Корабът е закупен от компания от ОАЕ, която е превозвала с него автомобили в Червено море, Аденския и Персийския залив, припомня изданието moreto.net. Той беше преустроен в комбиниран фериботен кораб за превоз на вагони и камиони. В завода плавателният съд е удължен, разширен и модернизиран. Така фериботът ще може да превозва 42 вагона (50 цистерни) на горната си палуба и 25 камиона (прицепи) на долната. “Варна” ще предлага и луксозни каюти за екипажите на товарните автомобили. С пускането му в експлоатация “Варнафери” изпълнява задължението си като български превозвач по българо-руската спогодба за фериботните превози между Варна и Кавказ. Линията беше открита на 3 март 2009 г. , като в края на същата година заработи и митническият пункт. Това разшири възможностите пред българските превозвачи, тъй като там вече можеха да се обработват и акцизни стоки. Според споразумението България и Русия трябва да имат по един пристанищен оператор, един жп и един морски превозвач. Досега превозите по линията се осъществяваха само от двата руски кораба – “Авангард” и “Славянин”. Очаква се с предстоящото включване на българския ферибот „Варна” обемът на товарите да се удвои. Намеренията са той да извършва близо 50 пълни курса от Варна до порт Кавказ и обратно годишно, което прави превозени над 4000 вагона и повече от 2000 прицепа на товарни автомобили. За сравнение, както „Черно море” вече информира, общо 3094 вагона със 106 141 т товари са превозени със сегашните два фериботни кораба от порт Кавказ до Варна през миналата година. Това прави близо 300% ръст на пристигащите вагони и над 270% на товарите по линията в сравнение с 2011 г. Тази тенденция се запазва и през настоящата година. От порт Кавказ пристигат основно цистерни с пропан-бутан, чиито брой през миналата година е бил 2296, а през 2011 г. - 550. Тази година газът продължава да надхвърля 95% от вноса по фериботната линия.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg