EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Български СПА и немски здравни каси

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български СПА и немски здравни каси

mail17:10 | 11.03.2011прегледи 1991 коментарикоментари 0


Развитието на СПА туризма в България бе основна тема на част от разговорите на заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов днес в германската столица, където се провежда Международната туристическа борса Ай Ти Би (ITB). С над 600 минерални извора България има сериозен потенциал да се превърне във водеща дестинация за този перспективен вид туризъм. Страната ни е на второ място в Европа по богатство и разнообразие на минералните води, подходящи както за профилактика, така и за лечение на множество заболявания, бе акцентът на срещите, съобщи пресцентърът на икономическото министерство. Маринов е разговарял с ръководството на Генералния съюз на държавните здравни каси в страната. Възможностите за използване на базата в България за профилактика и рехабилитация на германски граждани са били основната обсъждана тема. В Германия работят над 250 здравни каси, които покриват 13 евро от цената на нощувката и 90 на сто от стойността на процедурата на своите членове при престой и лечение в СПА хотел. За целта обаче той трябва да е сертифициран като балнеоложки център.
От 2005 г. профилактиката в Германия е включена към задължителните услуги, предоставяни от здравната каса на нейните членове. Някои от държавните каси в Германия вече изнасят услуги на европейския пазар . Най-разпространените пазари са  Чехия, Словакия, Италия, Австрия, Израел. Основният мотив за избор на дестинация е близостта до Германия, а в случая с Израел - уникалността на Мъртво море за лечение на определени видове кожни заболявания, се допълва в съобщението. Според Маринов България може успешно да се намеси на този пазар, предлагайки отлично качество на достъпни цени. За целта е необходимо бизнесът - хотелите, предлагащи СПА процедури, или техни асоциации, да сключат договори със здравните каси на съответните провинции. Възможностите за допълнителна промоция на СПА туризма в страната са били обсъдени и в разговора на Маринов с Кристин Глайтсман, продуктов мениджър на МедиКур райзен (MediKur Reisen Gmbh). Това е водеща компания в промоцията на този вид услуги. През следващата година компанията ще публикува двугодишен каталог, в който биха могли да се включат по-активно български дестинации и хотели. Засега България присъства в справочника на няколко скромни  страници, докато за конкурентни държави са отделени по няколко десетки. За по-сериозно рекламиране на страната ни обаче са нужни координираните усилия както на държавата, така и на бизнеса, подчертал Иво Маринов.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 5949