EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Български фирми на Foodservice&Hospitality Expo

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български фирми на Foodservice&Hospitality Expo

mail15:20 | 08.11.2023прегледи 2009 коментарикоментари 0


Български фирми участваха в най-голямото изложение за хотелиерство и ресторантьорство в Румъния Foodservice&Hospitality Expo. Събитието се проведе в Букурещ с подкрепата на Българо-румънската търговско-промишлена палата и събра на площ от 15 000 кв.м. най-големите компании – доставчици и търговци от Румъния и Югоизточна Европа, професионалисти от сектора, заедно с хиляди заинтересовани фирми, които търсят партньори. 

“Вече почти 20 години сме на пазара, а нашият топ продукт са еклерите с баварски крем. За първи път участваме на изложение в Румъния и целта ни е да работим с хотели на румънска територия. Румънците имат много голям интерес към сладкарските изделия. Много от продуктите не са им познати. С изненада установих, че не знаят за тулумбите и питат какво е това. Може би българите се доближават като манталитет по-скоро до турците, отколкото до румънците”, споделя за БТА Виктория Никифорова, представител на фирма за производство на сладкарски изделия.

Според Марина Ангелова, която е част от търговския отдел на фирма за професионално оборудване и посуда за ресторанти, барове, хотели и за дома, България и Румъния могат да бъдат партньори.

“И двете страни са част от европейската общност. Това дава много предимства при бизнес партньорски отношения между фирми от двете държави. Фактът, че сме съседи, се възприема много топло от всички наши клиенти”, коментира за БТА Марина Ангелова. Компанията, която представлява, има 30-годишна история, а от година и половина има собствен шоурум в района на Букурещ. 

“Затова участваме в изложението, за да заявим, че сме тук, в Румъния и да покажем какво можем да предложим на румънския пазар освен на българския”, отбелязва Марина Ангелова. 

“Българските компании присъстват отдавна в румънския ресторантьорски и хотелиерски пейзаж и от години успешно продават: мебели, матраци, хавлии и халати, сладкиши и захарни изделия, подправки, пакетирана захар, професионално кухненско оборудване и много други”, каза за БТА Гергана Илиева, пиар мениджър на Българо-румънската търговско-промишлена палата. Препоръката на експертите от организацията към тези, които тепърва ще навлизат на румънския пазар е да предложат качествен продукт, но да дадат много ниска цена, поне в началото. 

“Цената е много важен фактор. Фирмите, които решат да се представят пред румънските потребители с бързооборотни стоки трябва да се подготвят да работят на себестойност известно време. След това трябва да търсят вариант за налагане на марката си, защото ако една марка е позната в България, не е сигурно, че тя ще бъде добре приета в Румъния”, отбелязват още от БРТПП.

Като туристическа дестинация България се е доказала на румънския пазар. Според Адриан Думитриу - представител на Академия за професионално обучение по хотелиерство, страната ни е изпреварила Румъния. 

“През последните пет години прекарвам отпуските си на българското Черноморие. Бил съм навсякъде - Варна, Албена, Златни пясъци, Слънчев бряг. И искрено мога да кажа, че ако сравнявам предлаганите услуги и условия за настаняване по вашето и по нашето море, България печели. Не случайно румънците предпочитат да ходят на море в България или в други държави, не и в своята родина”, коментира Адриан Думитриу. 

В рамките на три дни собственици на хотелиерски бизнеси, готвачи, предприемачи, представители на винарски изби и други експерти представиха на изложението в Букурещ най-новите тенденции в дизайна, оборудването, технологиите, храните, напитките и опаковките. Участниците дискутираха развитието на пазара, статистиката, законодателството, данъчните актуализации. 

Посетителите имаха възможност да наблюдават кулинарни битки, водени от най-добрите готвачи и сладкари на Румъния. Имаше и маратон за блатове, а в последния ден от изложението майстори сладкари се състезаваха в така нареченото “The Dessert Journey”. Единият кръг изискваше приготвянето на десерт от детството, който да комбинира стара, оригинална рецепта с модерен щрих. Особено внимание сред публиката предизвикаха така наречените сладки орехчета, популярни и в България, и в Румъния по време на социализма. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg