EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Български фирми разработват "умен магазин"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български фирми разработват "умен магазин"

mail17:10 | 06.03.2020прегледи 5977 коментарикоментари 0


Търговският панаир EuroShop 2020 в Дюселдорф дава възможност на хиляди изложители от цял свят да представят своите бизнес решения и разработки. Българските фирми „Онлайн сървисиз“ и „ZIT International Ltd.“ също бяха сред участниците в изложението. Те представиха онлайн базирания софтуер за управление на продажбите I-Cash и касовите апарати ZIT. И загатнаха, че разработват проект за „умен магазин“. „В готовност сме да пуснем в експлоатация експериментално на българския пазар магазини от типа „селф сървис“. Следващата стъпка ще са и роботи-магазинери”, обяви представител на фирмите.

Възможността за автономната организация на търговския процес от няколко години вълнува предприемачи от цял свят и този интерес доведе до вече реализирани проекти на фирми като „Toshiba” на китайския пазар. Този иновативен начин на пазаруване навлиза все по-активно в страните по света и е една добра алтернатива на традиционното обслужване, тъй като позволява на клиентите да обработват поръчките си самостоятелно.

Как работи „Self services“ в хипермаркетите? След като клиентите са поставили продуктите в кошницата си, те собственоръчно маркират баркодовете на определените за целта места. Продуктите, чието тегло трябва да бъде претеглено, се измерват от клиента. Маркираната вече стока се поставя в зоната за пакетиране. Теглото на продуктите се проверява спрямо предварително зададена информация, за да се гарантира, че поръчката е направена коректно. Ако няма разминавания в количествата, клиентът заплаща в брой или с карта. Целият процес се следи от камери в реално време, като се анализира своевреммено, и подава информация към софтуера, която допълнително спомага контрола над целия процес.

Скорошни изследвания показват, че този метод на обслужване удовлетворява не само управителите на големите вериги, но и огромен процент от потребителите.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg