АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Български хляб достига до 10 европейски държави
17:15 | 02.04.2024 993 коментари 0
Като партньор на Лидл България пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“ ЕООД изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 години, а оборотите ѝ растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари.
Нови пазариПървият износ на „Хебър“ ЕООД в европейската търговка мрежа на Lidl се реализира през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот расте средно с 10% годишно. Това налага пускане на две нови производствени линии за багети и земели, инвестиция в размер на близо 15 млн. евро.
Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите хляб със семена, следван от земелите. „Специализацията на „Хебър“ в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония“, казва Елина Христова-Петкова от компанията-ритейлър. Чисти рецепти, по-малко сол
Развива се и програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от хлебните продукти са по чисти рецепти.
„За тези години заедно с екипа на „Хебър“ работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти
зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент“, разказва Елина Христова-Петкова. През 2017 г. Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с „Хебър“ от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които „Хебър“ доставя за веригата със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg