EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Български храни на изложение в Барселона

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български храни на изложение в Барселона

mail07:15 | 07.04.2022прегледи 966 коментарикоментари 0


Храни и оборудване в едно - това е "Alimentaria & Hostelco 2022", които тази година представят заедно цялата палитра на хранително-вкусовия сектор от кетъринга до кулинарната индустрия в панаирното градче в Барселона, Испания. Това съобщиха от Българската стопанска камара, цитирайки Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ).

Месо, млечни, хранителни продукти, закуски и сладкиши, консерви, органични и функционални храни, със специален фокус върху продуктите от средиземноморската диета, са разположени на щандовете на изложителите на "Alimentaria". Останалата част от впечатляващите 85 000 кв. м обща изложбен площ в "Гран Виа" са заети с оборудване, машини и аксесоари за индустрията за гостоприемство - кафе, сладкарски изделия, печива, пица и сладолед, в това число и предмети за интериорен дизайн, домашни потреби и декорация в "Hostelco" - Международното изложение за ресторанти, хотели и кетъринг оборудване и машини. 

Фактът, че двете търговски изложения се провеждат едновременно тази година показва тясната връзка между секторите и разкрива нестандартни възможности пред търсенето и предлагането от страна на дистрибуторите и на канала "Horeca". Близо 3000 компании-изложители на "Alimentaria" и "Hostelco", сред които и български производители на преработени плодове и зеленчуци, превръщат събитието от 4-ти до 7-ми април в Барселона в ключов глобален форум за индустрията на храни, напитки и хотелиерство.

"Интересът на индустрията и професионалните посетители в турбулентните за всички времена, показва за пореден път, че хранително-вкусовата и хотелиерската индустрия ще са ключов стълб за интернационализация на търговията и икономическото възстановяване", коментира Антоанета Божинова, изпълнителен директор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ). 

Съюзът организира българското представяне на "Alimentaria" с общ щанд в палата 5, щанд 5B424, на който участват фирмите "Булгарплод"-Кюстендил с търговската марка "Багра", "Балкан Агрикалтюрал" с доматен концентрат, "Джем и Джем" с премиум биологични продукти и "Филикон" с премиум марката си "Грено". Панаирното участие е подкрепено от Министерството на земеделието и ДФ "Земеделие".

На българския щанд посетителите могат да дегустират натурални сокове, конфитюри, сушени плодове, доматено пюре и да се запознаят с най-модерните иновативни решения, съобразени със здравословния начин на хранене и на живот. Българското участие набляга на традиционно високото качество на използваните суровини, на автентичните вкусове, които отличават родната земеделска продукция и с които членовете на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци са известни на международните пазари.

В палата 4 на собствен щанд 4С400 е фирма "ЦИМА-99", още един от членовете на СППЗ. Тя представя най-новите си продукти: термостабилни кремове и конфитюри, плодови пюрета за хотели и ресторанти, както и бариста продукти.

В палата 2 се представя и другият традиционен участник и член на съюза - фирма "Дерони". Акцент в изложбата са нова гама пикантни сосове, както и вече наложените на пазара техни продукти - лютеници, айвари, зеленчукови сосове, майонеза и др.

"Много сме доволни от доверието, което редица компании от други страни отново ни оказаха", казва Хосе Луис Бонет, президент на Alimentaria и на Испанската търговска камара. "Горди сме, че в настоящата ситуация почти една пета от участниците на търговското изложение са международни фирми - факт, който засилва ролята на "Alimentaria" и "Hostelco" като глобална референтна точка".

"За членовете на СППЗ това е трето участие на "Alimentaria", което ще ни позволи да представим съвременни иновативни продукти от една страна, и от друга – да осигурим още възможности за нови пазари за членове на Съюза и да улесним бизнес контактите между изложителите и специализираната група търговци", подчерта Антоанета Божинова.

На изложението бяха насрочени над 12 500 бизнес срещи с дистрибутори и търговци от САЩ, Индия, Мексико, Перу, Колумбия, Обединеното кралство, Чили, Сингапур, Австралия, Нова Зеландия, Холандия, Канада, Тунис и Обединените арабски емирства. Българските изложители от СППЗ вземат участие в редица събития от съпътстващата програма на изложението, сред които и Alimentaria Hub - фокусна точка за тенденциите и бъдещето на храните, където над 200 експерти обсъждат в конференции, дискусии и срещи иновациите в сектора, устойчивото развитие, дигитализацията, новите навици на хранене и здраве, както и растящите пазари на алтернативните протеини и халал продукти.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg