АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Български щанд на хранително изложение в Норвегия
За първи път българска делегация от компании ще участва със собствен щанд на "УМАМИ Арена" (UMAMI Arena) - най-голямото норвежко изложение на хранително-вкусовата промишленост, което ще се проведе в гр. Лилестрьом, Норвегия през следващата седмица, съобщават организаторите.
Организатор на българския щанд е Норвежко-българската бизнес група (НББГ), в която членуват търговски фирми от двете държави, работещи на нашия и норвежкия пазар. Събитието ще се проведе от 14 до 17 февруари и ще даде възможност на 10 български компании, произвеждащи био и еко продукти като мед, вино, сирене, колбаси и др., както и продукти с биоразградими опаковки, и компании предлагащи "зелени" услуги или решения в сферата на хранително-вкусовата промишленост да участват на търговското изложение.
Участието на българските фирми става възможно благодарение на финансовата подкрепа по проект, финансиран в рамките на програма "Бизнес развитие, иновации и малки и средни предприятия, България" (Business Development, Innovation and SMEs, Bulgaria) на Норвежкия финансов механизъм 2014-2021.
По време на изложението специално за българските фирми участнички ще се проведат и допълнителни мероприятия като презентации на норвежки лектори и В2В срещи с потенциални норвежки партньори, обединени под общата цел за подпомагане на родните компании в създаването им на двустранни контакти и навлизане на норвежкия пазар.
"За нас организирането на български щанд сред най-големите представители на хранително-вкусовата промишленост на Норвегия е възможност да покажем капацитета на българската икономика, фокусирана върху устойчиви и "зелени" модели на производство и да представим родни компании, които са отдадени на био и еко продукция. Не на последно място, участието на това изложение дава възможност да се изградят двустранни търговски партньорства и да се отворят пътища за сътрудничество, които иначе много трудно биха били създадени. Да покажем на Норвегия вкусните български продукти, с които страната ни се гордее, е още една от целите, които нашата бизнес група си поставя", споделя г-жа Миряна Александрова, изпълнителен директор на НББГ.
Сред критериите при избор на българските компании, които са част от делегацията, са прозрачен бизнес модел, производство на таргетирания вид продукти или услуги, добра репутация, планове за експанзия на норвежкия пазар и др.
По данни на норвежките организатори през 2020 г. на 25 800 кв.м. изложбена площ са били представени 440 компании, а 25 718 души са посетили щандовете на панаира.
UMAMI Arena (umamiarena.no) е изложение с традиции в Норвегия, което събира визионери в областта на храната и свързаните с нея индустрии, и се превръща в платформа за нови партньорства и дългосрочни бизнес контакти.
Tweet |
|