АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българските заводи за вагони просперират



Поради това през 2021 г. продължава тенденцията за увеличение на товарните жп превози в България. От началото на годината ръстът е между 8 и 10%. Това съобщи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт за тв Блумбърг. Изминалата 2020 г. се оказа най-добрата за товарния жп транспорт в България за последните пет години. По данни на НСИ общият обем на превозените товари (вътрешни и международни) е близо 16,4 млн. т. За първото полугодие на т.г. обемът е 8,83 млн. т спрямо 7,81 млн. т за същия период на 2020 г.
Нарастващото значение на жп транспорта води и до засилено търсене на товарни вагони и локомотиви, като не е изключено да се стигне до недостиг като при морските контейнери, отбеляза Симеон Ананиев. Действащите български заводи са затрупани от поръчки и дори се обмисля възраждането на производството в отдавна неработещи предприятия, каза той.
Вагоноремонтният завод в Септември се развива много добре. Предприятието произвежда нов тип интермодални вагони за цяла Европа. Нов завод за товарни вагони и локомотиви ще има в Русе. Той ще е на мястото на старото предприятия ЛВЗ „Русе“, чиято производствена площадка бе закупена от българската компания „Булмаркет ДМ“.
„В момента дружеството е в преговори с водещи международни компании за съвместно производство на вагони и локомотиви. А компанията „Експрес сервис“ произвежда до Русе маневрени локомотиви за цял свят, включително за Бразилия.“
Tweet |
|