EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Българските мъже пазаруват употребявани стоки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българските мъже пазаруват употребявани стоки

mail12:15 | 06.11.2012прегледи 514 коментарикоментари 0


Над 40% от българите нямат против да пазаруват употребявани стоки онлайн. Близо половината от българските мъже са готови да си купят онлайн употребявани стоки, предложени чрез обяви от потребители. При жените, всяка трета потребителка пазарува стоки втора ръка в мрежата. Това показват данните от проучване на Gemius, изготвено по поръчка на Prodavalnik.com, който изпреварва еBay и Grabo. Проучването е направено сред 1100 интернет потребители в България на възраст 15-65 години, живеещи в големи, средно големи и по-малки градове.
Мъжете в изследването заявяват, че купуват по обява най-често техника, принадлежности, свързани с хобита и предмети с антикварна и колекционерска стойност. Жените се интересуват повече от изгодни покупки на дрехи, бижута, обувки и аскесоари втора ръка.
Нагласи към онлайн пазаруването
60% от българските потребители са пазарували онлайн, а 99 на сто са наясно с възможността да пазаруват в мрежата. Интернет се оказва най-популярният източник на потребителска информация за различни продукти. Над 50% от участниците в изследването споделят, че търсят информация за музика, книги, филми, туристически услуги и техника именно в мрежата.
Повече от 70% от участвалите в изследването изтъкват като основни причини в подкрепа на онлайн пазаруването възможността да спестят време и пари, да направят поръчката по всяко време, да получат доставката у дома, да се сдобият с трудно откриваеми стоки, да участват в промоции и в крайна сметка – да пазаруват на цени, по-ниски от тези, в традиционните магазини.
Българинът е готов да отдели все по-голяма сума за покупки през интернет. За 20 на сто от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв, а при други 20 на сто сумата се покачва от 101 до 250 лв.

Кой? Какво? Откъде?
Сред най-популярните продукти, закупени онлайн, са дрехите и бижутата, както и книги, музика и филми, козметика и спортно оборудване.
Стимул за преобладаващата част от анкетираните жени са специалните оферти и отстъпки, както и по-атрактивното и пълно представяне на продуктите, тяхното голямо разнообразие, съчетани с по-бърза доставка.
Като цяло, мъжете са по-активни купувачи в онлайн пространството, като най-често пазаруват уреди и електроника. Мъжете са и по-активни онлайн продавачи.
Според българския онлайн купувач най-добрият начин на плащане е наложеният платеж - 50% от тях искат задължително да видят стоката, преди да платят за нея. В Продавалник покупко продажбите се основават на локален принцип – потребителите имат възможност да получат стоката си чрез лично предаване.

Мобилна онлайн търговия
6% от анкетираните купуват продукти през мобилния си телефон, като жените са по-активни в това. Типична честота на закупуване на стоки онлайн чрез мобилен телефон е "няколко пъти в годината", посочена от един от трима анкетирани. Само 17% се възползват от мобилната онлайн търговия редовно - няколко пъти на месец или по-често. Стойността на покупката, заплатена по този начин, надхвърля 50 лева при ¼ от анкетираните. Преобладаващата част от анкетираните, които пазаруват онлайн и през мобилни телефони, най-често използват наложен платеж като метод на плащане или малко по-рядко - на платежни услуги.

 


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1857