EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Българските продукти - най-харесвани в „Изборът на потребителя“

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българските продукти - най-харесвани в „Изборът на потребителя“

mail17:30 | 27.02.2019прегледи 1043 коментарикоментари 0


Българските продукти са предпочитани, показа отново тазгодишният конкурс „Изборът на потребителите“. В него се състезаваха храни и напитки,  представени от производители и търговци на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ в Международен панаир Пловдив. Както през последните няколко години, така и сега в надпреварата надмощие взеха изделията, предлагани от наши фирми.

                Те бяха оценени от най-взискателната публика – потребителите, които имаха възможност да дегустират стотици кулинарни изкушения в Града на виното и деликатесите. До финала достигнаха 25  продукта, презентирани от български изложители, и 13 от италиански.

                В категория „Млечните продукти“ фаворити са кисело мляко с каймак „Йовчев“, кашкавал от краве мляко „Добротица“, краве масло „Ралица“ и пекорино на „Сердика-Добрич“. Любимец на публиката стана и белият шоколад със син чипс на швейцарската марка „Стела“, който направи своя дебют на българския пазар по време на „Фудтех 2019“.  Сред тахановите изделия най-вкусни се оказаха халва с карамел „Дюсена“ и лешникова мока „Валнутс“.

                Две необичайни предложения - биволски пастет на „Аква нова пак“ и билков пастет „Дилмано Дилберо“, са сред победителите в раздела „Консервирани продукти“. Групата се допълва от едросмляна екстра лютеница „Траки“, айвар „Гурменица“, черешово сладко „Saborosa“, сладко-кисел сос от годжи бери и дехидратирани плодове „Сър Найс“, предлагани от „Феър маркет“. Пекарна „Дон Батон“ бе отличена за безглутеновия хляб.

                Оспорвана бе конкуренцията сред  месните продукти. Луканка „Родопа Ком“, натурален вурст на „Алдагот“, горнооряховски суджук „Стефанов“, суджук с праз на „Кумир-си“ и поркета на „Даневи и К.“ спечелиха предпочитанията на взискателното жури.

                То отличи и три български вина: „Сира резерва“ на „Тракийски вино“, „Енигма Експерианс“ на изба „Малката звезда“ и малиново вино „Кубера“. Натурален сок от ябълка и морков, произвеждан от  Светослав Коев, и кафе Il Caffe degli Dei“, внасяно от „Довекс“, бяха единствените победители в своите категории.

                В италианската група финалисти са песто, твърдо сирене, зехтин, сицилиански сладкиш и халва нуга, зеленчукова смес, бадемово брашно, подправки, пюре от шамфъстък, мариновани маслини, кафе, ликьор, вино. 

                Голямото разнообразие и силната конкуренция в конкурса се дължат на факта, че във „Фудтех 2019“ участваха двойно повече фирми, предлагащи храни, в сравнение с миналата година. Близо 50 винарски изби се представиха на „Винария“. Над 30 изложители се включиха във „Вкусове от Италия“. Градът на виното и деликатесите посрещаше дневно над 7500 посетители в периода 20-24 февруари, когато се проведоха изложенията.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg