EUR 1.9558
USD 1.8959
CHF 2.0743
GBP 2.3122
CNY 2.5929
you tube
mobile version

Българският бизнес според австрийския бизнес

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българският бизнес според австрийския бизнес

mail12:23 | 22.01.2025прегледи 102 коментарикоментари 0


Австрийското търговско представителство у нас  ADVANTAGE AUSTRIA представи резултатите от ежегодна анкета сред австрийските инвеститори за бизнес климата у нас. Проучването е проведено в края на 2024 г. с  участието на 98 мениджъри на австрийски компании в България.

В събитието взеха участие Филип Купфер, търговски съветник към Посолството на Австрия и ръководител на ADVANTAGE AUSTRIA, председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и представители на австрийски компании: Илия Великов, управител на „ГудМилс България“, Александър Сипек, управител на „EVN България“, и Виктор Караджов, мениджър на Центъра за глобални бизнес услуги на „Палфингер България“.

По време на срещата бяха представени подробно резултатите от ежегодното допитване сред австрийските фирми.
Какво сочат данните:
Какви са очакванията за бизнес климата през 2025 г.?

Очакванията за предстоящите 12 месеца може да се обобщи така: много стабилност и приемственост, склонност към малко повече оптимизъм и малко по-малко скептицизъм в сравнение с предходната година.

Австрийските компании са предпазливи оптимисти:
13% от анкетираните очакват подобрение. Повече от половината от анкетираните (54%) не очакват промени, а 33% се подготвят за влошаване.

-По отношение на регулаторните и пазарни реалности в България представителите на българо-австрийските компании оценяват като добра и много
добра системата за мита и данъци у нас (74%), както и достъпа до кредит и капиталовия пазар (67%) и качеството на местните доставчици (65%). В същото време явстрийските фирми виждат възможност за подобрение на политическата стабилност (98%), борбата с корупцията и престъпността (94%) и бюрократичните пречки (91%).

-По темата за устойчивостта българо-австрийските компании поставят голям приоритет (86%) – на фона на по-нисък процент за бизнес въобще у нас – „само“ 60%, я оценяват като важна за своя бизнес.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg