АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българският автомобилен пазар забуксува
Реализираните продажби на леки, лекотоварни, тежкотоварни автомобили и камиони през периода януари - юни у нас са 14 852, или с 51.7% по-малко от същия период на 2008 г, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Темпото на спад за периода януари - юни остава леко се засилва спрямо реализираното за първите пет месеца, когото беше 50.3%
Сделките за леки и лекотоварни автомобили за първите четири месеца са 14 310, или с 48.9% по-малко спрямо съответния период на 2008 г. При автобусите и камионите понижението е с катастрофалните 75.7%, до едва 542 бройки.
Продадените мотоциклети са 264, при 282 за периода януари - май 2008 г. Това е единственият сектор.
Toyota запазва челната си позиция за трети поред месец при продадените автомобили с 1612 сделки. На второ място е VW с реализирани бройки от 1532 автомобила. На трето място е Peugeot с 1319 продажби. Четвъртата позиция е за Citroen с 1195 измествайки Ford, която за първите шест месеца реализира 1130 продажби.
Реализираните продажби на леки, лекотоварни, тежкотоварни автомобили и камиони през юни са 2420, което съответства на сделките през май, които бяха 2449. Продадените леки и лекотоварни автомобили са 2342.
Tweet |
|