АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българско вино в петзвездния „Швайцерхоф”
Данаил Алеков
Седмицата на българската кухня в Швейцария ще се проведе в 5-звездния хотел „Швайцерхоф” в Люцерн от 22 до 30 ноември. Това съобщи пред EconomyNews.bg един от организаторите на събитието Антонио Мастроджовани, италиански предприемач, който беше на специално посещение в България миналата седмица.
Първоначално събитието беше насрочено за периода от 25 октомври до 1 ноември, но поради ангажименти на някои от гостите датата беше изместена.
Българската кухня ще бъде представена от Шеф-готвачът на „Гранд Хотел София” Жоро Иванов. Той е почетният готвач на президента на Република България и единственият българин, който има лиценз да приготвя ястия на държавни глави. Гощавал е повечето световноизвестни личности от политическия живот и шоубизнеса при посещенията им в България – от Владимир Путин до Робърт де Ниро. Въпреки това остава един от най-големите радетели за запазване на националните кулинарни традиции и ще представи най-доброто от българската кухня в Люцерн.
На събитието ще присъстват дистрибутори на най-големите швейцарски хранителни вериги и специализирани винени магазини, които ще търсят нови продукти за местния пазар. Освен с традиционната българска кухня, страната ни ще бъде представена и с някои от най-добрите вина. В събитието ще се включи и Българската асоциация на износителите на вино, съобщи председателя на организацията Галина Нифору. В асоциацията участват 25 от най-добрите български производители.
От ръководството на „Швайцерхоф” вече са постигнали договорка да предлагат българско вино на гостите на хотела. Голямото признание е за винарска изба „Анжелус Естейт”, която спечели златен медал на престижното международно състезание Vinalies International 2013 в Париж. Това ще е първата марка българско вино, която се предлага в 5-звезден хотел в Швейцария. „Много е важно да стъпим на швейцарския пазар с качествено вино в средния ценови диапазон. Швейцарците все още не познават българското вино и това ще помогне да изградим добро име на българските продукти”, заяви Дияна Ангелова, директор износ на „Анжелус Естейт”. При швейцарските потребители качеството е определящо, а не цената и тъй като пазарът сам по себе си не е толкова голям, е много важно да се промотират само най-качествените вина. „От това ще спечелят всички бъдещи български износители, които ще могат да продават по-висок клас вино, вместо да търсят ниския ценови диапазон за масовия пазар”, допълни Ангелова. Очаква се още един български продукт да влезне в менюто на „Швайцерхоф” – 33-годишното бренди „Черноморско злато”.
Събитието се организира съвместно с Посолството на България в Конфедерация Швейцария и хотел „Швайцерхоф” по инициативата на Антонио Мастроджовани. На този етап разходите се поемат изцяло от швейцарска страна. „Много е трудно да убедиш един от най-изисканите хотели в Швейцария да поеме разходите по организацията на такова събитие. Марката България е напълно непозната за местното население, затова се надявам и на финансова помощ от българска страна за промотирането на продуктите”, заяви Мастроджовани.
EconomyNews.bg припомня, че Швейцария е един от трите приоритетни пазара за износ на българско вино, заедно със САЩ и Китай. Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) миналата година спечели проект по мярка „Промоция на български вина в трети страни“ за Швейцария, САЩ и Китай на стойност €4 633 737. През март 7 български изби взеха участие на ежегодното събитие Expovina Primavera в Цюрих, по проекта на НЛВК, а в края на май още 10 изби ще участват на специализирано изложение за българското вино, също в Цюрих.
От ляво на дясно: Шеф Жоро Иванов (главен готвач на "Гранд Хотел София"), Дияна Ангелова (директор износ "Анжелус Естейт") и Антонио Мастроджовани
Tweet |
|