EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Българско вино с награда в Швейцария

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българско вино с награда в Швейцария

mail08:01 | 07.09.2014прегледи 1619 коментарикоментари 0


Със сребърен медал за българското вино приключи 21-вото издание на Международния винен конкурс IWPZ в Цюрих, Швейцария. Престижното отличие беше присъдено на „Анкор Сира“ (Encore Syrah) 2012 - едно от най-добрите червени вина в асортимента на винарска изба „Катаржина Естейт“. Виното получи комплексна оценка от 87,4 точки в категория до 4 г/л. остатъчна захар при червените вина и остана само на 1,6 пункта от първенците в конкурса.
Журито от 150 човека трябваше да постави оценка на общо 2259 различни вина от 21 държави. В състава на оценителите бяха включени водещи енолози от национални центрове за научни изследвания, обучители, търговци, производители, ресторантьори и винени журналисти от Швейцария и големите европейски производителки. Освен конкурса, не се предвиждат обичайните за подобни събития изложения и дегустации на вина, като по този начин усилията на организаторите от „Експовина“ се насочват единствено в осигуряването на качествена експертиза при оценката на всяко едно вино. Международният винен конкурс IWPZ 2014 продължи почти половин година – от 17 март 2014 г., когато започна регистрацията, до вчера, 4 септември, когато бяха връчени наградите на златните и сребърни медалисти. На тържествената церемония в Цюрих, наградата за „Анкор Сира“ беше връчена на Антонио Мастроджовани, вносител на български вина и ексклузивен представител на „Катаржина Естейт“ в Швейцария.
„Тази година за първи път български вина участваха на Международния винен конкурс в Цюрих и сребърният медал е наистина голям успех. Освен „Анкор Сира“, още 3 български вина – „Лес Амандие“ 2013 и „Шардоне Контемплейшън“ 2013 на „Катаржина Естейт“ и „Каберне Совиньон“ 2012 на „Росиди“ получиха резултат над 85 точки. Имената им фигурират в списъка с отличените вина на конкурса и вече са качени на сайта на организаторите от „Експовина“. Това със сигурност ще засили интереса от швейцарските дистрибутори не само към конкретните марки, но и към българското вино като цяло“, заяви Мастроджовани пред EconomyNews.bg. Според него, най-важното на този етап за българския бранд е да не се експериментира с евтини вина за масовия пазар, а да се търсят специализираните магазини и скъпи хотелски ресторанти. „Да изнасяш непознато за местния пазар вино има своите предимства и недостатъци. Предимство е, ако успееш да позиционираш виното в по-високия ценови клас и да създадеш разпознаваем бранд със синоним за качество. Недостатъкът е, че този процес обикновено отнема доста време и лесно може да бъде провален, ако през това време големите вериги се напълнят с български вина на цена от 2 шв. франка например“, допълва Мастроджовани.
„След като станаха известни официалните резултати, получихме покана да участваме другия месец на Базелския панаир на виното от 25 октомври до 2 ноември. Освен с „Катаржина Естейт“, работим и с изба „Росиди“, а вече получихме предложения за сътрудничество от още 2 български компании. Ще преценим отново кои вина да включим за панаира в Базел и се надяваме този път да спечелим златен медал. Специално за швейцарския пазар, с „Катаржина Естейн“ разработихме изцяло изцяло нов бранд IL TERZO, с което целим да увеличим още повече интереса на потребителите“, каза още Антонио.
Конкурсът Internationale Weinprämierung Zürich (IWPZ) се организира всяка година в Цюрих от 1993 г. насам. В конкурса се допускат до участие единствено регистрираните вносители на вино в Швейцария.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg