EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Българското вино предпочитано, бяло пред червено

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българското вино предпочитано, бяло пред червено

mail12:03 | 01.02.2023прегледи 637 коментарикоментари 0


В България продажбите на български вина са в пъти повече от тези на вносните. Такава тенденция показват данните на Kaufland България за консумацията и нагласите на клиентите. От години ценителите в страната избират за трапезата и специалните си празници вино от български производители.

Наблюдава се и районираност в търсенето – потребителите от традиционните винарски райони в страната избират местните сортове и производители. Типичният винолюбител от Мелник, вместо да закупи Тракийски Мавруд, е по-склонен да заложи на характерните за местния тероар Мелник 55 или Широка мелнишка лоза.

Много позитивна за родния пазар тенденция очертава ритейлърът -  с възраждането на лозови масиви от традиционните български сортове като Мавруд, Тамянка, Мелник 55 и Рубин и др. се повишава и търсенето им от страна на потребителя.

За налагане на местните сортове помага и популярната в последните години тенденция – във винопроизводството да се купажират местни с класически сортове.

От популярните сортове, предпочитани от българина, остават  Мерло, Шардоне, Каберне Совиньон. А в последните години се наблюдава ръст при Совиньон Блан, Сира, както и Каберне Фран, който набира особена популярност последната година.

Бялото вино чувствително измества червеното от лидерската позиция по продажби. При него вече не се наблюдава сезонност на търсенето. Розето и пенливите вина също растат за сметка на червеното, което остава предпочитано основно през студените месеци на годината. Причината за това е, че винолюбителите търсят свежи вина с плодов „нос“, по-нисък алкохолен градус, лесни за съчетание с храна и самостоятелна консумация.

Винената култура на българина расте последните години. Това показва повишеният интерес от страна на потребителя към вина от висок ценови клас. В коледно-новогодишния период веригата отчита ръст в търсенето на вино в бутилка пред вина в bag-in-box-разфасовка. Очакванията на ритейлъра са, че тази тенденция ще продължи и през 2023 г.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg