EUR 1.9558
USD 1.8689
CHF 2.0762
GBP 2.3633
CNY 2.5757
you tube
mobile version

Бързина и лихви - най-важни за клиентите на банки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бързина и лихви - най-важни за клиентите на банки

mail14:00 | 10.05.2010прегледи 2397 коментарикоментари 0


Бързина на обслужването и добри условия са сред най-важните критерии за избор на банка през 2010 г. Това сочи национално проучване, извършено от агенция “Ноема” по поръчка на МКБ Юнионбанк. Изследването е направено през месец април сред близо 5 хил. души от цялата страна, съобщават от Moitepari.bg.

При избор на банка, в която да се вложат спестените средства, най-важна се оказва бързината на обслужването, която е посочена от 70% от анкетираните. На второ място е близостта на клона до дома или офиса -  с дял от 40%. И двата критерия, поставени на първите две места по важност са свързани с пестене на време. Кризата, както променя отношението към парите и спестяванията, така също променя и отношението към времето.

Депозантът като социо-демографски профил най-често е мъж на възраст между 35-50 години (41% от анкетираните), с висше образование (с дял от 78%) и високи доходи (42% от притежателите на депозит печелят 700-1500 лв. месечно).

При избор на банка, от която да се изтегли ипотечен кредит, се откроява един водещ критерий, който е много по-силен от всички останали – изгодните условия. За 66% от хората да получат максимално приемливи параметри по кредита, с който да закупят собствен дом се оказва най-важното. Важно е да се отбележи, че все повече кандидат-кредитополучатели се интересуват не само от лихвата (която е само един от факторите на общата цена на заема), но и от останалите такси, комисиони и застраховки.

Най-често хората, които теглят ипотечен кредит са жени на  възраст между 35-50 години (54% от анкетираните), с висше образование (с дял от 58%), служител със средни до високи доходи ( 46% от теглилите ипотечен кредит печелят 700-1500 лв. месечно). Интересен факт е, че 40% от хората с жилищен заем  са на възраст до 34 години.

Изследването показва още, че вече поне 40% от българите ползват банкови продукти, като 41% имат кредит, а 40 на сто спестяват в депозит. Почти 20% от населението разполага както с кредит, така и с депозит.

Най-разпространената практика преди да се избере банка, е да се сравняват продуктите на три до пет банки. Едва около 6% от анкетираните не са сравнявали оферти, а директно са се насочили към определена банка. Това показва, че клиентите стават все по-информирани и търсещи най-добрите условия, а не отиват директно в най-познатата им банка.

„В сегашната ситуация на финансова криза хората искат да се чувстват по-ухажвани и важни и то не само с лихви, а най-вече по начина, по който се отнасят с тях. Отношението, обслужването вече е все по-важен фактор при избор на банка”, коментира Мария Илиева, главен изпълнителен директор на МКБ Юнионбанк.

http://www.moitepari.bg/

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6833